وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1643048/%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

تیم بوکس نیروی زمینی ارتش در مسابقات بوکس قهرمانی ارتش، به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مسابقات بوکس قهرمانی ارتش که از 9 مهر  به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن شهید همت  فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد، با قهرمانی تیم نیروی زمینی ارتش به کار خود پایان داد .

گفتنی است این مسابقات به میزبانی نیروی زمینی ارتش و  با همکاری فدراسیون بوکس در 10 وزن و با شرکت بیش از 60 بوکسور از یگان ها و نیروهای تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که تیمهای نیروی زمینی، نیروی هوایی و ستاد ارتش به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


برچسب‌ها: قهرمانی تیم نیروی زمینی مسابقات بوکس ارتش جمهوری اسلامی ایران ورزشی
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:12 ] [ نصر ]

 https://www.aja.ir/Portal/home/?NEWSPicture/1643027/

 

امیر دریادار سیاری به منظور بازدید از نحوه خدمت رسانی یکان های ارتش به زائران اربعین حسینی (ع) در استان ایلام، عصر امروز وارد منطقه مرزی مهران شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به استان ایلام ضمن حضور در پایانه مرزی مهران، طی دیدار و گفت و گوی صمیمانه با زائران اربعین حسینی و شنیدن مشکلات و درخواست های آنان از نحوه خدمت رسانی موکب های ارتش مستقر در این منطقه بازدید و دستورات لارم را به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به زائران صادر کرد.

وی در این سفر از بیمارستان های صحرایی، خبازخانه ها و آشپزخانه های سیار و یکان های آمادی و پشتیبانی نیروهای زمینی، پدافند و هوایی ارتش مستقر در این منطقه مرزی بازدید و سپس وارد منطقه مرزی دهلران استان ایلام شد.

دریادار سیاری در منطقه مرزی دهلران ضمن بررسی میزان آمادگی یکان های رزمی و پشتیبانی رزمی مستقر در خطوط صفر مرزی از آمادگی بالا و توان رزمی نیروهای حاضر در این منطقه ابراز رضایت کرد.

شایان ذکر است در این دیدار امیر دریادار موسوی، معاون عملیات آجا و امیر سرتیپ جهانشاهی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش و امیر منفرد زاده معاون آماد و پشتیبانی ارتش وی را همراهی کردند.


برچسب‌ها: بازدید امیر دریادار سیاری پایانه های مرزی مهران و دهلران اربعین
[ دو شنبه 15 مهر 1398 ] [ 21:10 ] [ نصر ]

 

 

احادیث همان سخنان به‌‌یادگارمانده از معصومین (ع) هستند که می‌شود با بهره‌‌بردن از آن‌ها در همه‌ی جهات زندگی، به سعادت دنیوی و اُخروی رسید.

برای تقویت معنویت در وجود‌مان، خودشناسی، آشنایی و هم‌سو شدن با تفکر معصومین (ع)، حدیثی ارزشمند از امام حسین (ع) به محضر مخاطبان گرامی تقدیم می‌شود:

«أَهْلَکَ النّاسَ إثْنانِ: خَوْفُ الْفَقْرِ وَ طَلَبُ الْفَخْرِ.»

«دو چیز مردم را هلاک و بیچاره کرده است؛ یکی ترس از این که مبادا در آینده فقیر و نیازمند دیگران شوند و دیگری فخر کردن و مباهات بر دیگران است.»

(بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۵۴، حدیث ۹۶)


برچسب‌ها: عوامل هلاکت انسان از منظر امام حسین (ع) احادیث
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:17 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: سیری در کتاب‌های مقتل امام حسین (ع) «مقتل ابومخنف» گامی بلند در مسیر مقتل‌نویسی مذهبی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:14 ] [ نصر ]

به تصریح روایات، آماده کردن سلاح و کسب مهارت نظامى که مناسب با هر عصرى باشد، براى شرکت در سپاه حضرت مهدى علیه السلام از وظایف منتظران است.

امام صادق علیه السلام فرمود: «لیعدن احدکم لخروج القائم علیه السلام و لوسهما، فان الله تعالى اذا علم ذلک من نیته رجوت لان ینسئ فى عمره حتى یدرکه (فیکون من اعوانه و انصاره) .

هر یک از شما باید براى خروج حضرت قائم علیه السلام هر چند به اندازه یک تیر، مهیا کند . هر گاه خداى تعالى چنین نیتى از او ببیند، امیدوارم عمرش را طولانى کند تا آن حضرت را درک کند (و در زمره یاران و همراهانش قرار گیرد) .

همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود: «من ارتبط دابه متوقعا به امرنا و یغیظ به عدونا و هو منسوب الینا ادر الله رزقه، و شرح صدره و بلغه امله و کان عونا على حوائجه .

هر کس مرکبى را به انتظار امر ما نگاه دارد و به سبب آن دشمنان ما را خشمگین سازد در حالى که خودش به ما منسوب باشد، خداوند روزیش را فراخ گرداند، به او شرح صدر عطا کند، او را به آرزویش برساند و در رسیدن به خواسته هایش او را یارى کند .»


برچسب‌ها: آمادگى نظامى براى ظهور امام زمان علیه السلام
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:13 ] [ نصر ]

 

 

حفظ و تقویت پیوند قلبى با امام عصر (عج) و تجدید دایمى عهد و پیمان با آن حضرت یکى دیگر از وظایف مهمى است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت‏بر عهده دارد.

بدین معنا که یک منتظر واقعى حضرت حجت(ع)، على رغم غیبت ظاهرى آن حجت الهى هرگز نباید احساس کند که در جامعه رها و بى‏مسؤولیت رها شده و هیچ تکلیفى نسبت‏به امام و مقتداى خود ندارد.

این موضوع در روایات بسیارى مورد تاکید قرار گرفته است که در این مجال به برخى از آنها اشاره مى‏کنیم:

در روایتى که از امام محمد باقر(ع) نقل شده آن حضرت در تفسیر این کلام خداى تعالى: «یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله لعلکم تفلحون‏» فرمودند:

«اصبروا على اداءالفرائض و صابرو عدوکم و رابطوا امامکم [المنتظر]

«بر انجام واجبات صبر کنید و با دشمنانتان پایدارى کنید، و پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم نمایید».

همچنین امام صادق ،(ع)، در روایت دیگرى که در تفسیر آیه مزبور وارد شده مى‏فرمایند:

«اصبروا على‏الفرایض، و صابروا على‏المصائب و رابطوا على‏الائمه‏»

«بر واجبات صبر کنید و یکدیگر را بر مصائب به صبر وادارید و خود را بر پیوند با امامان [و یارى آنها] ملتزم سازید.»

روایات دیگرى نیز به همین مضمون از امام جعفر صادق و امام‏موسى‏کاظم (ع)، وارد شده است که به جهت رعایت اختصار از ذکر آنها خوددارى مى‏کنیم.

این که مى‏بینیم در روایتهاى متعددى امامان ما شیعیان خود را به تجدید عهد و بیعت‏با امام زمان خود سفارش کرده و از آنها خواسته‏اند که در آغاز هر روز و حتى بعد از هر نماز واجب، دعاى عهد بخوانند، همه نشان از اهمیت پیوند دائمى شیعیان با مقام عظماى ولایت و حجت‏خدا دارد.

یکى از مشهورترین دعاهاى عهد، دعایى است که مرحوم سید بن طاووس آن را در کتاب ارزشمند «مصباح‏الزائر» به نقل از امام صادق،(ع) ، روایت کرده و در ابتداى آن آمده است که:

«من دعا بهذا الدعا اربعین صباحا کان من انصار القائم(ع)، و ان مات قبل ظهوره احیاه‏الله تعالى، حتى یجاهد معه، و یکتب له بعدد کل کلمه منه الف حسنه، و یمحى عنه الف سیئه و …»

«هر کس چهل روز این دعا را بخواند از یاوران حضرت قائم،(ع) خواهد بود، و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداى تعالى او را زنده خواهد کرد، تا در رکاب آن جناب جهاد نماید. و به شماره هر کلمه از آن هزار حسنه برایش نوشته مى‏شود، و هزار کار بد از او محو مى‏گردد.»

به دلیل اهمیت و اعتبار مضمون این دعاى شریف در اینجا بخشى از آن را نقل مى‏کنیم:

بعد از ذکر خدا و درود و صلوات بر امام غائب چنین آمده است:

«اللهم انى اجدد له فى صبیحه یومى هذا و ماعشت من ایام حیاتى عهدا و عقدا و بیعه له فى عنقى لا احول عنها و لاازول ابدا، اللهم اجعلنى من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فى قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و نواهیه و المحامین عنه و السابقین الى ارادته و المستشهدین بین یدیه‏». (۱۲)

«بار خدایا! من در بامداد این روز و تمام دوران زندگانیم، عهد و عقد و بیعتى را که از آن حضرت بر گردن دارم با او تجدید مى‏کنم ، که هرگز از آن عهد و بیعت‏بر نگردم و بر آن پایدار بمانم.

بار خدایا مرا از انصار و یاران آن حضرت و مدافعان از حریم مقدس او، و شتابندگان در پى انجام مقاصدش و امتثال کنندگان دستورات و اوامر و نواهیش ، و حمایت کنندگان از وجود شریفش، و سبقت جویان به سوى خواسته‏اش و شهید شدگان در رکاب و در حضور حضرتش قرار ده‏».

دقت در عبارتهاى بالا مى‏تواند تصویرى روشن از مفهوم عهد و پیمان باامام و حجت زمان به ماارائه دهد، عهد و پیمانى ناگسستنى براى یارى و نصرت امام زمان خود و اطاعت مخلصانه و تا پاى جان از اوامر و نواهى او.

آیا اگر هر شیعه منتظر در آغاز هر روز، با حضور و توجه، چنین عهد و پیمانى را با امام و مقتداى خود تجدید نماید، هرگز تن به رکود، ذلت و خوارى و ظلم و بى‏عدالتى خواهد داد؟

آیا هرگز حاضر خواهد شد که به رضاى مولا و سرور خود بى‏اعتنایى کند و تن به گناه و معصیت دهد؟ مسلما خیر و بدون هیچ تردیدى اگر در جامعه‏اى چنین فرهنگى حاکم شود و همه تنها در پى رضاى امام زمان خود باشند ، آن جامعه هرگز دچار بحران فرهنگى ، از خودبیگانگى، یاس و نومیدى و انحطاط نخواهد شد.

این نکته نیز مسلم است که اگر همه شیعیان با همدلى و همراهى دست‏بیعت و یارى به سوى مولا و سرور خود دراز کنند و بر نصرت او متفق شوند دیرى نخواهد پایید که فرج مولایشان را درک خواهند کرد و براى همیشه از ظلمها و ذلتها رهایى‏خواهند یافت. چنانکه در توقیع شریفى که بیش ازاین نیز به بخشى از آن اشاره شد آمده است:

«لو ان اشیاعنا، و فقهم الله لطاعته، على اجتماع من‏القلوب فى‏الوفاء بالعهد علیهم لما تاخر عنهم‏الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم‏السعاده بمشاهدتنا على حق المعرفه و صدقها منهم بنا».

«اگر شیعیان ماکه خداوند آنان را در اطاعتش یارى دهد، در وفاى پیمانى که از ایشان گرفته شده یکدل و مصمم باشند، نعمت لقاى ما از آنان به تاخیر نمى‏افتد و سعادت دیدار ما براى آنها با معرفت کامل و راستین نسبت‏به ما تعجیل مى‏گردد»


برچسب‌ها: پیوند با مقام ولایت
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:12 ] [ نصر ]

 

 

ولایت تکوینى بدین معناست که حضرات معصومین علیهم السلام به اذن و اراده الهى، مى‏توانند در مقام تکوین و عینیات خارجى، دخل و تصرف کنند، مانند معجزات انبیاء علیهم السلام و کرامات اولیاء علیهم السلام، و ولایت تشریعى، به معناى ولایت و سرپرستى جامعه و مؤمنین است . امامان معصوم علیهم السلام، هر کدام در زمان خود، ولى و سرپرست جامعه بوده و مردم را هدایت تشریعى مى‏کنند .
از جمله وظایف مهم منتظران در زمان غیبت، چنگ زدن به ریسمان ولایت اهل بیت علیهم السلام است . امام صادق علیه السلام فرمودند:
«طوبى لشیعتنا المتمسکین بحبلنا فى غیبه قائمنا;
خوشا به حال شیعیان ما! آنان که در زمان غیبت قائم ما به ریسمان [ولایت] ما تمسک مى‏جویند .»
همچنین امام سجاد علیه السلام فرمودند:
«من ثبت على موالاتنا «ولایتنا» فى غیبه قائمنا اعطاه الله عزوجل اجرالف شهید من شهداء بدر و احد;
هر کس در غیبت قائم ما بر دوستى [و عقیده به امامت ما] ثابت قدم باشد، خداى متعال اجر هزارشهید از شهداى بدر و احد به او عطا مى‏کند .»
و نیز امام صادق علیه السلام فرمود:
«یاتى على الناس زمان یغیب عنهم امامهم;
زمانى بر مردم فرا رسد که پیشوایشان از آنان غایب گردد .»
زراره پرسید: در آن زمان مردم چه کنند؟ امام علیه السلام فرمود:
«یتمسکون بالامر الذى هم علیه حتى یتبین لهم;
به همان امر [ولایتى] که برآنند چنگ زنند، تا برایشان آشکار شود .


برچسب‌ها: تمسک به ریسمان ولایت اهل بیت علیهم السلام
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:11 ] [ نصر ]
 

امیر سرتیپ کیومرث‌ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه روز ارتش، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتش با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بایستد آماده است تا اگر خطری موجودیت نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند، در مقام پاسخگویی قاطع براید.

اگر خطری نظام را تهدید کند، پاسخ قاطع می‌دهیموی افزود: به لطف خدا تا کنون هیچ خطری امنیت کشور ما را تهدید نمی کند، با این وجود نیروهای ارتش از جمله نیروی زمینی در نهایت آمادگی هستند.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: در طول سال دستاوردهای جدید را معرفی می کنیم و امروز هم بخشی از این دستاوردها در معرض نمایش قرار گرفت و بخش دیگری نیز در روز های آینده رونمایی می شود. 

انتهای پیام/

اگر خطری نظام را تهدید کند، پاسخ قاطع می‌دهیم


برچسب‌ها: خطر تهدید نظام پاسخ قاطع امیر حیدری نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:6 ] [ نصر ]
 

امیر دریادار دوم منصور روح الامینی، فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش درباره شعار سال به عنوان "رونق تولید" اظهار کرد: "رونق تولید" یکی از مسائل بسیار حیاتی بوده که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به خوبی گوشزد و مطرح شده است.

خودکفایی نیروی دریایی ارتش در بخش سطحی و زیر سطحی

فرمانده هوا دریای نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی به علت تحریم ها، از لحاظ نظامی تولیدات خود را شروع کرده و این نیرو امروز در بخش سطحی و زیرسطحی به خودکفایی کامل رسیده است.

خودکفایی نیروی دریایی ارتش در حوزه سطحی و زیر سطحی


برچسب‌ها: خودکفایی نیروی دریایی ارتش حوزه سطحی و زیر سطحی نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:4 ] [ نصر ]
 

۱۶ فرورین ۱۳۹۵ بود که معاون هماهنگ کننده ارتش از اعزام نیرو‌های تیپ ۶۵ نوهد به سوریه به منظور عملیات مستشاری در این کشور خبر داد.

چهار «کلاه سبزی» که در سوریه به شهادت رسیدند

چند روزی از اعلام خبر اعزام نیرو‌های نوهد به سوریه نگذشته بود که خبر حمله گسترده گروه تروریستی جبهه النصره و حضور مستشاران ایرانی در مقابل این گروه و در ادامه شهادت چهار تن از نیرو‌های ارتش منتشر شد.

شهید مدافع حرم محسن قوطاسلو (استان تهران، شهرستان پاکدشت)

شهید مدافع حرم مجتبی ذوالفقارنسب (استان فارس، شهرستان جهرم)

شهید مدافع حرم مجتبی یداللهی منفرد (استان تهران، شهرستان شهریار)

شهید مدافع حرم مرتضی زرهن (استان خراسان شمالی، شهرستان شیروان)

بیشتر بخوانید:

چهار «کلاه سبزی» که در سوریه به شهادت رسیدند


برچسب‌ها: شهادت چهار «کلاه سبزی» ارتش سوریه نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:2 ] [ نصر ]
 

با دستور و نظارت امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده قرارگاه عملیات امداد ذوالفقار ارتش در خوزستان، عملیات احداث و روانه‌سازی پل شناور بی‌ام‌پی در منطقه محصور در سیل کوت عبداللّه توسط گروه مهندسی رزمی ۴۲۲ نیروی زمینی ارتش در اهواز انجام شد. بنا بر گزارش‌ها با احداث این پل ارتباط زمینی روستاهای کوت عبداللّه با اهواز دوباره برقرار و عملیات امدادرسانی به این مناطق تسهیل شد.

نصب پل شناور توسط گروه مهندسی۴۲۲ اهوازبا دستور دریادار سیاری

این پل شناور دارای طول تقریبی ۱۰۰ متر بوده و از ۱۵ قطعه تشکیل شده است که توسط کارکنان گروه مهندسی ۴۲۲ احداث و عصر امروز روانه‌سازی شد.

ادامه مطلب:نصب پل شناور توسط گروه مهندسی۴۲۲ اهواز +فیلم


برچسب‌ها: نصب پل شناور گروه مهندسی۴۲۲ اهواز +فیلم نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:1 ] [ نصر ]
 

سپهبد علی صیاد شیرازیاز فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس بود که نقش به سزایی در شکست منافقین در عملیات مرصاد داشت.

صیاد، شکارچی بزرگ منافقین + فیلم

شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد همه تجهیزات منافقین را منهدم و بیشتر از دو هزار نفر از عناصر منافقین را به هلاکت رساند.

امروز بیستمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی است.

 

مشاهده فیلم:صیاد، شکارچی بزرگ منافقین 


برچسب‌ها: صیاد، شکارچی بزرگ منافقین + فیلم نظامی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 19:0 ] [ نصر ]
 

انبه یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که سرشار از مواد مغذی است و از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

میوه‌ای که قاتل کلسترول است!

براساس گزارش «فودایت‌سیف»، دلایل زیادی برای مصرف روزانه انبه وجود دارد. در اینجا با برخی از خواص این میوه شگفت‌انگیز آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:کاهش سطح کلسترول با مصرف انبه


برچسب‌ها: میوه‌ای که قاتل کلسترول است! انبه سلامتی
[ جمعه 27 ارديبهشت 1398 ] [ 18:58 ] [ نصر ]


برچسب‌ها: خوش آمدگویی
[ 1 فروردين 1398 ] [ 1:0 ] [ نصر ]
 

 

احتمال به خطر افتادن حریم خصوصی در حوزه سلامت
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از thehindubusinessline، مطالعه‌ای که به‌تازگی در نشریه علمی JAMA Network Open منتشر شده، نشان می‌دهد پیشرفت‌های هوش مصنوعی موج جدیدی از تهدیدات در زمینه حریم خصوصی داده‌های بهداشت و درمان را به همراه دارد.
  این پژوهش که توسط استاد آنیل اسوانی در دانشگاه کالیفرنیا - برکلی واقع در ایالات متحده انجام شده، حاکی از آن است که افراد با استفاده هوش مصنوعی و یادگیری الگوهای روزانه در داده‌های تدریجی (مانند داده‌های جمع‌آوری شده توسط ردیاب‌های فعالیت، ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند)، و برقرار کردن یک همبستگی میان آنها و داده‌های جمعیتی، می‌توانند بیماران را شناسایی کنند.
  با کاوش در داده‌های مربوط به ۱۵ هزار شهروند آمریکایی، این نتیجه حاصل شد که استانداردهای حریم خصوصی مربوط به قوانین HIPAA 1996 (قانون بیمه سلامت و مسئولیت) باید مورد بازبینی قرار بگیرند.
استاد اسوانی می‌گوید: «ما می‌خواستیم از مطالعه سلامت و تغذیه ملی در ایالات متحده استفاده کنیم تا به پرسش‌های حریم خصوصی پاسخ بدهیم؛ زیرا این اطلاعات نمایانگر تنوع جمعیت در ایالات متحده است.»
  وی ادامه می‌دهد: «ولی نتایج حاکی از آن است که یک مشکل عمده وجود دارد. اگر تمام اطلاعات هویتی را هم از میان بردارید، این کار آنطور هم که فکر می‌کنید، از شما محافظت نخواهد کرد. در واقع اگر فرد دیگری اطلاعات درست در اختیار داشته باشد، می‌تواند تمام آنها را در کنار هم قرار دهد.»
  وی می‌گوید: «مثلاً فیس‌بوک را تجسم کنید که اطلاعات تدریجی شما را از برنامه روی گوشی هوشمندتان جمع‌آوری می‌کند، سپس از یک شرکت، اطلاعات راجع به بهداشت و درمان خریداری بعد و این دو داده را با هم جور می‌نماید.»
  استاد اسوانی در پایان اظهار می‌دارد: «من نمی‌گویم که نباید با این دستگاه‌ها کار کنیم؛ بلکه بهتر است در مورد نحوه استفاده از این اطلاعات بسیار مراقب باشیم. باید از اطلاعات محافظت کنیم.»

برچسب‌ها: احتمال به خطر افتادن حریم خصوصی حوزه سلامت فناوری
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:25 ] [ نصر ]

 

 https://www.aja.ir/Portal/picture/?1567791/%DA%A9%D9%88%D9%87

بمناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیئت کوهنوردی ارتش، صعود به 40 قله مرتفع کشور را در دستور کار خود قرارداده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، بمناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، هیئت کوهنوردی ارتش، صعود به 40 قله را در دستور کار خود قرارداده است،که در این راستا به منظور حفظ آمادگی رزمی و همچنین امداد و نجات در شرایط نامساعد جوی، تعداد 22 نفر از کوهنوردان منتخب و ورزیده آجا در صعودی مشترک و به میزبانی مدیریت تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اقدام به صعود زمستانی قله 3580 متری یخچال همدان کردند .

این صعود در شرایط سرعت باد 60 کیلومتر در ساعت و دمای منفی 20 درجه با وجود برف و یخ انبوه در منطقه با حضور کلیه نفرات حاضر در برنامه راس ساعت 8صبح مورخه 9 دی ماه 1397 با ذکر دعای فرج آقا امام زمان (عج) با اقتدار کامل تحقق یافت . نکته بارز این صعود ارائه آموزش گام برداری در برف و یخ،بهمن شناسی و تصمیم گیری در شرایط ویژه و بحرانی در کوهستان همراه بود.

گفتنی است ، طرح صعود به 40 قله مرتفع کشور توسط کوهنوردان ارتش تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


برچسب‌ها: صعود به 40 قله مرتفع کشور چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تربیت بدنی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:22 ] [ نصر ]
https://www.aja.ir/Portal/picture/?1567735/%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C
 

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در پیامی، انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری را به سمت امام جمعه موقت تهران تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام تبریک حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدجواد حاج‌علی اکبری

ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور (دامت افاضاته)

سلام علیکم

انتخاب شایسته حضرتعالی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) به امامت جمعه موقت تهران را که بنا بر کارنامه درخشان و موثر جنابعالی در حوزه تربیتی جوانان و نشان از اعتماد معظم‌له به جوانان فرهیخته و انقلابی کشور است را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بنده و سایر کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رجاء واثق داریم که حضور حضرتعالی در این سنگر مقدس می‌تواند در ترویج فرهنگ اسلامی، تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های والای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و انعکاس مطالبات قشر جوان موثر باشید.

سلامتی، طول عمر و موفیقت روز افزون حضرتعالی در این سنگر مهم را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

عباس محمدحسنی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش


برچسب‌ها: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تبریک انتصاب امام جمعه موقت تهران عقیدتی سیاسی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:18 ] [ نصر ]

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: دعا بهترین وسیله ارتباط انسان با خداى خویش، ناشى از شناخت انسان از عجز خویش و اظهار کرنش در برابر آفریدگار است .

انسان مؤمن امید خود را از غیر خدا قطع کرده و دست نیاز به سوى خداى بى‏نیاز دراز مى‏کند و رفع مشکلات خویش را تنها از او مى‏خواهد . در رابطه با موضوع امام‏زمان علیه السلام دعاها و زیارت‏هاى مخصوصى وارده شده است که به برخى از آن‏ها اشاره مى‏شود:
الف) دعاى ندبه

مرحوم علامه مجلسى در «بحار الانوار» دعاى شریف ندبه را از سید بن طاووس از بعضى از اصحاب نقل مى‏کند و مى‏گوید: محمد بن على بن ابو قره مى‏گوید: دعاى ندبه از کتاب محمد بن حسین بن سفیان بزوفرى براى من نقل شد، و گفته شده که آن دعا براى صاحب الزمان علیه السلام است و مستحب است در اعیاد چهارگانه (جمعه، عید فطر، قربان، غدیر) خوانده شود.
ب) دعاى عهد

امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که چهل بامداد خداى را با دعاى عهد بخواند، از یاوران قائم ما خواهد بود . و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداوند او را از قبر بیرون مى‏آورد

برای امام زمان حضرت مهدی(عج)
مرکز جهانى حضرت ولى عصر (عج)


برچسب‌ها: دعا و زمزمه عاشقانه مرکز جهانى حضرت ولى عصر (عج) بصیرت
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:12 ] [ نصر ]
 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: حفظ و تقویت پیوند قلبى با امام عصر (عج) و تجدید دایمى عهد و پیمان با آن حضرت یکى دیگر از وظایف مهمى است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت‏بر عهده دارد.

بدین معنا که یک منتظر واقعى حضرت حجت(ع)، على رغم غیبت ظاهرى آن حجت الهى هرگز نباید احساس کند که در جامعه رها و بى‏مسؤولیت رها شده و هیچ تکلیفى نسبت‏به امام و مقتداى خود ندارد.

این موضوع در روایات بسیارى مورد تاکید قرار گرفته است که در این مجال به برخى از آنها اشاره مى‏کنیم:

در روایتى که از امام محمد باقر(ع) نقل شده آن حضرت در تفسیر این کلام خداى تعالى: «یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله لعلکم تفلحون‏» فرمودند:

«اصبروا على اداءالفرائض و صابرو عدوکم و رابطوا امامکم [المنتظر]

«بر انجام واجبات صبر کنید و با دشمنانتان پایدارى کنید، و پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم نمایید».

همچنین امام صادق ،(ع)، در روایت دیگرى که در تفسیر آیه مزبور وارد شده مى‏فرمایند:

«اصبروا على‏الفرایض، و صابروا على‏المصائب و رابطوا على‏الائمه‏»

«بر واجبات صبر کنید و یکدیگر را بر مصائب به صبر وادارید و خود را بر پیوند با امامان [و یارى آنها] ملتزم سازید.»

روایات دیگرى نیز به همین مضمون از امام جعفر صادق و امام‏موسى‏کاظم (ع)، وارد شده است که به جهت رعایت اختصار از ذکر آنها خوددارى مى‏کنیم.

این که مى‏بینیم در روایتهاى متعددى امامان ما شیعیان خود را به تجدید عهد و بیعت‏با امام زمان خود سفارش کرده و از آنها خواسته‏اند که در آغاز هر روز و حتى بعد از هر نماز واجب، دعاى عهد بخوانند، همه نشان از اهمیت پیوند دائمى شیعیان با مقام عظماى ولایت و حجت‏ خدا دارد.

یکى از مشهورترین دعاهاى عهد، دعایى است که مرحوم سید بن طاووس آن را در کتاب ارزشمند «مصباح‏الزائر» به نقل از امام صادق،(ع) ، روایت کرده و در ابتداى آن آمده است که:

«من دعا بهذا الدعا اربعین صباحا کان من انصار القائم(ع)، و ان مات قبل ظهوره احیاه‏الله تعالى، حتى یجاهد معه، و یکتب له بعدد کل کلمه منه الف حسنه، و یمحى عنه الف سیئه و …»

«هر کس چهل روز این دعا را بخواند از یاوران حضرت قائم،(ع) خواهد بود، و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداى تعالى او را زنده خواهد کرد، تا در رکاب آن جناب جهاد نماید. و به شماره هر کلمه از آن هزار حسنه برایش نوشته مى‏شود، و هزار کار بد از او محو مى‏گردد.»

به دلیل اهمیت و اعتبار مضمون این دعاى شریف در اینجا بخشى از آن را نقل مى‏کنیم:

بعد از ذکر خدا و درود و صلوات بر امام غائب چنین آمده است:

«اللهم انى اجدد له فى صبیحه یومى هذا و ماعشت من ایام حیاتى عهدا و عقدا و بیعه له فى عنقى لا احول عنها و لاازول ابدا، اللهم اجعلنى من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فى قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و نواهیه و المحامین عنه و السابقین الى ارادته و المستشهدین بین یدیه‏». (۱۲)

«بار خدایا! من در بامداد این روز و تمام دوران زندگانیم، عهد و عقد و بیعتى را که از آن حضرت بر گردن دارم با او تجدید مى‏کنم ، که هرگز از آن عهد و بیعت‏بر نگردم و بر آن پایدار بمانم.

بار خدایا مرا از انصار و یاران آن حضرت و مدافعان از حریم مقدس او، و شتابندگان در پى انجام مقاصدش و امتثال کنندگان دستورات و اوامر و نواهیش ، و حمایت کنندگان از وجود شریفش، و سبقت جویان به سوى خواسته‏اش و شهید شدگان در رکاب و در حضور حضرتش قرار ده‏».

دقت در عبارتهاى بالا مى‏تواند تصویرى روشن از مفهوم عهد و پیمان باامام و حجت زمان به ماارائه دهد، عهد و پیمانى ناگسستنى براى یارى و نصرت امام زمان خود و اطاعت مخلصانه و تا پاى جان از اوامر و نواهى او.

آیا اگر هر شیعه منتظر در آغاز هر روز، با حضور و توجه، چنین عهد و پیمانى را با امام و مقتداى خود تجدید نماید، هرگز تن به رکود، ذلت و خوارى و ظلم و بى‏عدالتى خواهد داد؟

آیا هرگز حاضر خواهد شد که به رضاى مولا و سرور خود بى‏اعتنایى کند و تن به گناه و معصیت دهد؟ مسلما خیر و بدون هیچ تردیدى اگر در جامعه‏اى چنین فرهنگى حاکم شود و همه تنها در پى رضاى امام زمان خود باشند ، آن جامعه هرگز دچار بحران فرهنگى ، از خودبیگانگى، یاس و نومیدى و انحطاط نخواهد شد.

این نکته نیز مسلم است که اگر همه شیعیان با همدلى و همراهى دست‏بیعت و یارى به سوى مولا و سرور خود دراز کنند و بر نصرت او متفق شوند دیرى نخواهد پایید که فرج مولایشان را درک خواهند کرد و براى همیشه از ظلمها و ذلتها رهایى‏خواهند یافت. چنانکه در توقیع شریفى که بیش ازاین نیز به بخشى از آن اشاره شد آمده است:

«لو ان اشیاعنا، و فقهم الله لطاعته، على اجتماع من‏القلوب فى‏الوفاء بالعهد علیهم لما تاخر عنهم‏الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم‏السعاده بمشاهدتنا على حق المعرفه و صدقها منهم بنا».

«اگر شیعیان ماکه خداوند آنان را در اطاعتش یارى دهد، در وفاى پیمانى که از ایشان گرفته شده یکدل و مصمم باشند، نعمت لقاى ما از آنان به تاخیر نمى‏افتد و سعادت دیدار ما براى آنها با معرفت کامل و راستین نسبت‏به ما تعجیل مى‏گردد»

برای امام زمان حضرت مهدی(عج)

مرکز جهانی ولی عصر(عج)

 


برچسب‌ها: پیوند با مقام ولایت مرکز جهانی ولی عصر(عج)
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:9 ] [ نصر ]
 

جنگ امروز، جنگ علم و دانش استامیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش صبح روز (چهارشنبه) در مراسم تحلیف آموزشگاه‌های نظامی ارتش که در پادگان جواد الائمه لواسانات برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر علم و دانش کرد: جنگ امروز جنگ علم و دانش، جنگ تکنیک و تاکتیک‌های رزمی و عملیاتی است و دشمن در این نبرد از تجهیزات نوین و سلاح‌های هوشمند استفاده می‌کند.

ادامه مطلب:جنگ امروز، جنگ علم و دانش است


برچسب‌ها: جنگ امروز، جنگ علم و دانش امیر سیاری نظامی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:5 ] [ نصر ]
 

تیم‌های برتر و دست اندرکاران ارتش در مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه تجلیل شدند

 مراسم تجلیل از تیم‌های برتر مسابقات نظامی بین المللی ۲۰۱۸ روسیه صبح  روز19/9/97  در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.در این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ دوم شیخ، معاون تربیت و آموزش آجا، دیگر مسئولین، تیم‌ها و نفرات برتر و همه دست‌اندرکاران حاضر در مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشتند.گفتنی است؛ این مسابقات تابستان سال جاری در کشور‌های مختلف و زیر نظر روسیه برگزار شد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبانی بخش غواصی را در دانشگاه علم دریایی امام خمینی (ره) بر عهده داشت و نمایندگان ایران توانستند رتبه نخست را به دست بیاورند. علاوه بر این، شش تیم دیگر در بخش‌های تانک، هوابرد، پهباد، کوهستان و محیط، راهی کشور‌های روسیه، قزاقستان و آذربایجان شدند و با ۳۲ کشور به رقابت پرداختند. انتهای پیام/


برچسب‌ها: تیم‌های برتر ارتش مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه نظامی آجا
[ پنج شنبه 13 دی 1397 ] [ 19:3 ] [ نصر ]

 

به تصریح روایات، آماده کردن سلاح و کسب مهارت نظامى که مناسب با هر عصرى باشد، براى شرکت در سپاه حضرت مهدى علیه السلام از وظایف منتظران است.

امام صادق علیه السلام فرمود:

«لیعدن احدکم لخروج القائم علیه السلام و لوسهما، فان الله تعالى اذا علم ذلک من نیته رجوت لان ینسئ فى عمره حتى یدرکه (فیکون من اعوانه و انصاره) .

هر یک از شما باید براى خروج حضرت قائم علیه السلام هر چند به اندازه یک تیر، مهیا کند. هر گاه خداى تعالى چنین نیتى از او ببیند، امیدوارم عمرش را طولانى کند تا آن حضرت را درک کند (و در زمره یاران و همراهانش قرار گیرد).

همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود:

«من ارتبط دابه متوقعا به امرنا و یغیظ به عدونا و هو منسوب الینا ادر الله رزقه، و شرح صدره و بلغه امله و کان عونا على حوائجه .

هر کس مرکبى را به انتظار امر ما نگاه دارد و به سبب آن دشمنان ما را خشمگین سازد در حالى که خودش به ما منسوب باشد، خداوند روزیش را فراخ گرداند، به او شرح صدر عطا کند، او را به آرزویش برساند و در رسیدن به خواسته هایش او را یارى کند .»

 


برچسب‌ها: آمادگى نظامى براى ظهور امام زمان علیه السلام
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 18:11 ] [ نصر ]

احادیث همان سخنان به‌‌یادگارمانده از معصومین (ع) هستند که می‌شود با بهره‌‌بردن از آن‌ها در همه‌ی جهات زندگی، به سعادت دنیوی و اُخروی رسید.برای تقویت معنویت در وجود‌مان، خودشناسی، آشنایی و هم‌سو شدن با تفکر معصومین (ع)، حدیثی ارزشمند از امام حسین (ع) به محضر مخاطبان گرامی تقدیم می‌شود:

«أَهْلَکَ النّاسَ إثْنانِ: خَوْفُ الْفَقْرِ وَ طَلَبُ الْفَخْرِ.»

«دو چیز مردم را هلاک و بیچاره کرده است؛ یکی ترس از این که مبادا در آینده فقیر و نیازمند دیگران شوند و دیگری فخر کردن و مباهات بر دیگران است.»

(بحارالانوار، جلد ۷۵، صفحه ۵۴، حدیث ۹۶)


برچسب‌ها: عوامل هلاکت انسان از منظر امام حسین (ع) احادیث
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 18:6 ] [ نصر ]

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری روشنایی: در دوران زندگی امام صادق(علیه السلام) حوادث مهم سیاسی و اعتقادی رخ داد که از آن جمله انکار امامت امام صادق(علیه السلام)، قیام و جنبش علویان (قیام زید بن علی(علیه السلام) در سال ۱۲۲ هجری قمری و قیام محمد بن عبد الله بن حسن معروف به نفس زکیه و برادرش ابراهیم در سال‌های ۱۴۵ و ۱۴۶ هجری قمری) و جنبش عباسیان بود.(۱)
امام صادق(علیه السلام) همانند پدر بزرگوارش به شدت با انحرافات برخورد می‌کرد؛ چنان که طی سال‌ها تلاش، یعنی از زمان امام علی(علیه السلام) تا امام باقر(علیه السلام) محبوبیتی برای اهل بیت(علیهم السلام) پدید آورده بود. تشیع، در عراق و برخی از نقاط دیگر رسوخ کرده بود. دست‌هایی از درون سیاست‌بازی‌های وقت می‌کوشیدند تا به وسیله حرکت‌های انحرافی با رخنه در درون شیعه، آن را از داخل متلاشی کنند. قیام علمی امام صادق(علیه السلام) در جهت حفظ شیعه و حرکت در نفی عقیده‌های انحرافی، از جمله عقیده دروغین مهدویت، از مهم‌ترین اقدامات امام صادق(علیه السلام) برای حفظ فرهنگ اصیل اسلامی در پرتو امامان شیعه(علیهم السلام) بود.
از آن جایی که جریان مهدویت امام باقر(علیه السلام) در زمان حیات آن حضرت نیز مطرح بود، امام باقر(علیه السلام) در برخورد با این عقیده انحرافی فرمود: «عده‌ای به خیال خام خود، مرا مهدی می‌پندارند، در حالی که من به اجل خود نزدیک‌تر از آنم که آن‌ها ادعا می‌کنند.»(۲) همچنین از آن حضرت پرسیدند که ایا او قائم آل‌محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) است؟ در پاسخ فرمود: «چگونه ممکن است من او باشم؛ در حالی‌که من به ۴۵ سالگی رسیده‌ام؟ صاحب این امر به جوان شبیه‌تر خواهد بود.»(۳)
جابر جعفی می‌گوید: از امام باقر(علیه السلام) پرسیدم که امام بعد از او کیست؟ دست روی شانه فرزندش ابی عبد الله ( امام صادق (علیه السلام)) زد و فرمود: «به خدا سوگند فرزندم بعد از من امام است.»(۴)
بر این اساس امام صادق(علیه السلام) نیز با جریان‌های انحرافی برخورد کرده است. بنا به نص امام باقر(علیه السلام)، امامت امام صادق(علیه السلام) تثبیت و مدعیان دروغین نفی گردیدند و امام صادق(علیه السلام) به عنوان ششمین امام شیعیان، نزد شیعیان راستین و علاقه‌مندان اهل بیت(علیهم السلام) نظرها را به سوی خود جلب کرد.
بعد از نفی جریان مهدویت امام باقر(علیه السلام)، اواخر دهه دوم از قرن دوم، قیام زید به وجود آمد که پس از کشته شدن او، جریان انحرافی فرقه زیدیه، موجودیت خود را در عراق آغاز کرد و آشوب فکری را در میان شیعیان به وجود آورد. پس از قیام زید و فرزندش یحیی، به ویژه روی کار آمدن یکی از بنی‌الحسن به نام محمد بن عبد الله (نفس زکیه)، این‌ها به تدریج گروهی از شیعیان را نیز به دور خود جمع کردند و عنوان زیدیه بر آنان اطلاق گردید.(۵) از آن پس میان جعفری‌ها و زیدی‌ها اختلاف شدیدی به وجود آمد. از این جا بود که امام صادق(علیه السلام) در برابر این جریان ایستادند و موضع‌گیری کردند. از آن نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. برخورد امام صادق(علیه السلام) با ادعای مهدویت محمد بن عبد الله (نفس زکیه):
امام صادق(علیه السلام) وقتی که از این ادعا با خبر شد، در برابر آن واکنش نشان داد و با عبد الله بن حسن (پدر محمد) به گفتگو نشست و خبر داد که فرزند او مهدی نیست و حیف است که به این زودی کشته شود و خلافت به دست دیگران (فرزندان عباس) بیفتد. به او فرمود: «گمان می‌کنی که پسرت همان مهدی موعود است؟ چنین نیست و وقت آن نرسیده است.»
عبد الله از این خسن امام به خشم آمد و گفت: من به خلاف آن چه تو می‌گویی، معتقدم. والله خداوند تو را بر غیب خویش آگاه نکرده است. تو را حسد فراگرفته و واداشته که به پسر من چنین نظری داشته باشی. امام صادق(علیه السلام) در پاسخ فرمود: «به خدا سوگند حسد مرا وادار نکرده»؛ سپس دست بر شانه عبد الله زد و فرمود: «این خلافت به شما نخواهد رسید و به زودی هر دو پسرت «محمد و ابراهیم» کشته می‌شوند.»(۶)

۲. برخورد امام صادق(علیه السلام) با ابوسلمه و ابومسلم خراسانی:
امام صادق(علیه السلام) در برابر عملکرد و اقدام بی‌جای آن دو که از آن حضرت همکاری خواسته بودند نیز واکنش نشان داد و آنان را تأیید نکرد. عکس‌العمل آن حضرت از این جهت بود که در مسئله قیام و خروج، بدون فرهنگ‌سازی و اگاهی کافی از اندیشه امامت و بدون توجه به موقعیت زمانی و آمادگی لازم، جز شکست، نتیجه‌ای نخواهد داشت، زیرا به راه انداختن یک جریان شیعی فراگیر، اعتقاد کافی به امامت لازم دارد تا حصول به پیروزی ممکن باشد و الا یک اقدام ساده و شتاب زده، نه تنها دوام نمی‌آورد، بلکه فرصت‌طلبان از آن بهره بیشتری می‌برد؛ چنانکه در جریان حرکتی که زید بن علی(علیه السلام) و پس از آن یحیی بن زید در خراسان به آن دست زدند، بنی عباس بیشترین بهره را برده و در عمل، خود را به عنوان مصداق شعار «الرضا من آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)» تبلیغ کردند. از این جهت بود که بنا به طرفداری از جانشینی ابوهاشم بن محمد بن حنفیه، همه را به قتل رساندند.(۷)
۳. برخورد امام صادق(علیه السلام) با فرقه صالحیه:
امام صادق(علیه السلام) با زیر مجموعه دیگری از زیدیه که پیروان حسن بن صالح، معروف به «صالحیه» بودند، برخورد نمود و در برابر اندیشه آن‌ها از خود عکس العمل نشان داد. حسن بن صالح با جمعی از پیروانش خدمت امام صادق(علیه السلام) رسید و آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم»(۸) را تلاوت کرد و از امام پرسید که مفهوم این آیه چیست؟ هدف از این پرسش آن بود که بداند اطاعت از خدا و رسول در کجا مصداق دارد و مصداق اولی الامر چه کسانی هستند. امام صادق(علیه السلام) در برخورد با این اندیشه فرمود: مقصود از «اولی الامر» علما هستند و مقصود از علما، امامانی از ما اهل بیت(علیهم السلام) است.»(۹)
امام صادق(علیه السلام) افزون بر این که با این گونه عقیده‌های انحرافی برخورد عملی داشته است، روایاتی را نیز تقبیح کرده و خلاف هدایت می‌داند که در باره قیام‌ها و خروج به نام مهدویت و آل‌محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) باشد؛ از جمله می‌فرماید: «خروجی که قبل از قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صورت گیرد و از مردم به نام مهدی بیعت بگیرد، محکوم به شکست است و طاغوت خواهد بود.»(۱۰) همچنین می‌فرماید: «هر بیعتی که پیش از ظهور قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) انجام پذیرد، بیعت با او، بیعت با نفاق، مکر و حیله است.»(۱۱)
بنابراین، دوران امام صادق(علیه السلام) از آن جهت که دوران حکومت نوپای عباسیان بود، اندیشمندان و صاحبان آرا از آن استفاده کرده و هر یک می‌خواستند اندیشه‌های خود را اظهار کنند و به دنبال تثبیت آن بودند و تلاش می‌کردند که یا آن را از میان بردارند یا آن را انحرافی جلوه دهند، از این‌رو یک عده ناآگاهانه در دام تزویر و سیاست‌بازی‌ها افتادند و با وجود امام صادق(علیه السلام) راه انحرافی را در پیش گرفتند. از این جا بود که آن حضرت بر اساس درک از واقعیت‌ها، با هر کدام از گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی برخورد نمود و در برابر عقیده و اندیشه آنان، عکس العمل نشان داد و در گفتارهای خود آنان را جریانی انحرافی معرفی فرمود و عقیده صحیح را ارائه کرد.


برچسب‌ها: برخورد امام صادق (علیه السلام) با فرقه‌های انحرافی و مدعیان مهدویت مدعیان دروغین بصیرت
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 18:3 ] [ نصر ]
 
به‌زودی؛ رونمایی از پهپادهای دوربرد نیروی دریایی ارتش

دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش درباره برنامه‌های نیروی دریایی ارتش برای ارتقاء توان پهپادی این نیرو، اظهار داشت: ما در عرصه دریا نیاز به پهپادهای دوربرد داریم و در این زمنیه کارهای بزرگی را انجام دادیم و در آینده نزدیک از آنها رونمایی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:رونمایی از پهپادهای دوربرد


برچسب‌ها: رونمایی از پهپادهای دوربرد نیروی دریایی ارتش نظامی آجا
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:58 ] [ نصر ]
 

جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهلسردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، در خصوص مرخصی سربازان مجرد و متاهل اظهار کرد: مرخصی سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و سربازان متاهل سالی یک ماه است.

وی در رابطه به تاثیر فاصله منزل تا محل خدمت بر مرخصی سربازی گفت: به ازای هر صد کیلومتر فاصله منزل تا محل خدمت، یک روز به مرخصی سربازان اضافه می شود.

کمالی افزود: به مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه ۲ شش روز، درجه ۳ هشت روز و درجه ۴ ده روز اضافه می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: ایام تعطیل بین مرخصی، جزو مرخصی حساب نمی شود.

وی در ادامه افزود: کسانی که اقوام درجه یک آنها فوت کند، ۱۰ روز مرخصی اضافه خواهند داشت.

کمالی  تاکید کرد: سربازان باید از مرخصی خود استفاده کنند و فرماندهان هم نباید مانع مرخصی شوند، چرا که فقط ۲۰ درصد مرخصی برای آخر دوره ذخیره می شود.

جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهل


برچسب‌ها: جزئیات مرخصی سربازان مجرد و متاهل مرخصی سربازان نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:57 ] [ نصر ]
 

با حضور فرمانده کل ارتش ناوشکن جمهوری اسلامی سهند پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پیوست.

آغاز مراسم الحاق سهند پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

این ناوشکن  دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران  و دارای قابلیت رادار گریزی است.

 

بیشتر بخوانید:ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد


برچسب‌ها: ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد نداجا آجا نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:56 ] [ نصر ]
 

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه‌جانبه کشورمان در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

 

از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات

بیشتر بخوانید:از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات


برچسب‌ها: از شمال هند تا اسرائیل زیر سیطره موشک مشکات قدرت موشکی ایران نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:55 ] [ نصر ]
 

به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس الحاق شد.

زیردریایی غدیر ۹۴۲ تعمیرات اساسی و بازسازی کامل شده و زیر دریایی غدیر ۹۵۵ نیز چهاردهمین  زیر دریایی است که  توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است .

همچنین قرار است روز شنبه در مراسمی ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که پیشرفته تر و دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران است به نیروی دریایی ارتش الحاق شود.

 

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس/فرمانده نیروی دریایی ارتش: تحویل نسل جدید زیردریایی پیشرفته در دی ماه امسال+تصاویر

بیشتربخوانید:الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر 


برچسب‌ها: الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر ناوگان نیروی دریایی ارتش بندرعباس نظامی آجا
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:54 ] [ نصر ]
 

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود .

غربی که باید به احترام موشک سومار بایستد

بیشتر بخوانید:سایه موشک کروز 


برچسب‌ها: سایه موشک کروز سومار روی سرِ اروپا قدرت دفاعی کشور نظامی
[ جمعه 16 آذر 1397 ] [ 17:53 ] [ نصر ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 53 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب