وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
با توجه به توانایی های رونمایی شده در سال 90، این شهرهای موشکی می توانند به سیلوهای موشکی زیرزمینی سپاه نیز متصل باشند و نیازمندی سیلوهای موشکی سپاه که عمدتا در فاصله نزدیک تری از سطح زمین قرار دارند، از این شهرهای زیر زمینی تهیه شود.

از زمان ورود موشک های بالستیک به خدمت در زمان جنگ دوم جهانی تا به امروز، یکی از چالش های بزرگ برای دارندگان این موشک ها حفظ آن از حملات پیش دستانه و متقابل موشکی و هوایی دشمن است؛ چالشی که از همان ابتدا باعث به وجود آمدن خلاقیت ها و پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژیک در حوزه های مختلف شده است. اولین سایت ثابت پرتاب موشک بالستیک در کشور فرانسه و توسط آلمان نازی که این کشور را اشغال کرده بود، ساخته شد. آلمانی ها سایت La Coupole را در شمال فرانسه به منظور ساخت و پرتاب موشک های V-2 به سمت انگلستان ساختند. البته در طراحی این سایت موشکی آلمانی ها مرتکب اشتباه مرگباری شدند و آن هم این بود که سایت مورد نظر دارای سقف گنبدی شکل از جنس بتون بود که باعث می شد به راحتی توسط یگان های شناسایی متفقین کشف شود. این سایت در حمله بمب افکن های انگلیسی در سال 1944 میلادی شدیدا آسیب دیده و هیچ وقت به معنای واقعی عملیاتی نشد. آلمان ها بیشتر پرتاب های وی 2 خود را از لانچرهای متحرک انجام دادند.

چهارمین قدرت موشکهای زیرزمینی جهان +عکس
گنبد بتونی تاسیسات La Coupole در فرانسه

رقابت غول های موشکی جهان در زیز زمین

با آغاز جنگ سرد، دو ابرقدرت شرق و غرب به سرعت وارد یک رقابت موشکی شده و به طراحی و آزمایش موشک های گوناگون پرداختند. در ابتدا بسیاری از موشک های قاره پیمای آمریکا و شوروی سابق از روی پرتابگرهای ثابت شلیک و بعد از مدتی پرتابگرهای متحرک و زیردریایی های حامل موشک های بالستیک نیز وارد کار شدند. اما با توجه به حجم بالای تهدید دو طرف علیه یک دیگر و نیاز به ذخیره حجم بالایی از موشک، در دهه 1960 میلادی دو طرف ساخت سیلوهای موشک زمین پرتاب را آغاز کردند. این سیلوها در آمریکا در اختیار نیروی هوایی این کشور و در شوروی سابق و روسیه فعلی در اختیار واحدی موشکی استراتژیک قرار دارد.

چهارمین قدرت موشکهای زیرزمینی جهان +عکس
موشک آمریکایی Minuteman در سیلو
 البته آمریکا و شوروی سابق با درس گرفتن از اشتباه آلمان نازی، سیلوهای زیر زمینی خود را به خوبی استتار کرده و در جغرافیای وسیعی پخش کردند. عمده این سیلوها با عامل طبیعی مثل چمن، خاک و یا سنگ پوشیده شده و حتی در صورت نزدیک شدن فرد به آن ها هم تا زمان باز شدن درب برای شلیک، امکان تشخیص آنها به نوعی غیر ممکن است.

برچسب‌ها: قدرت موشکی زیر زمینی نظامی
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:37 ] [ نصر ]
عکس های زیر در طی سالهای متفاوت گرفته شده است و در تاریخ برای همیشه ثبت شد. تصاویر زیر از لحظه هایی شکار شده است که شاید هرگز به ذهن عکاس آنها نمی رسید روزگاری در تاریخ از آنها به عنوان عکس های تاثیر گذار دنیا یاد شود.
 
تصاویری که دنیا را تکان داد (قسمت سیزدهم)



لحظه ترور رییس جمهور آمریکا John F. Kennedy



تصاویری که دنیا را تکان داد (قسمت سیزدهم)

روز آزادی نلسون ماندلا پس از 27 سال حبس در زندان


برچسب‌ها: تصاویر جاودانه تصاویر ماندگار
[ جمعه 24 مهر 1394 ] [ 11:34 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:24 ] [ نصر ]
رهبری

رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما با مقام معظم رهبری دیدار کردند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و مدیران رسانه ملی و اعضا شورای نظارت بر صدا و سیما با تبیین اهداف «جنگ نرمِ برنامه‌ریزی شده، گسترده و همه‌جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی»، تغییر باورهای مردم را مهمترین هدف این جنگ پیچیده خواندند و با تأکید بر نقش منحصر به فرد رسانه ملی در این کارزار جدی، برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه را برای تحقق وظایف رسانه ملی مورد تأکید قرار دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای سخنان خود به موضوع اهمیت رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با اشاره به حرکت عظیم رسانه‌ای که با کمک رسانه‌های نوپدید، به‌وجود آمده، گفتند: رسانه ملی در صحنه چنین نبرد عجیب و عظیم و درگیری ناخواسته و ناگزیر قرار دارد که همان عرصه پیچیده و بسیار مهم جنگ نرم است.


برچسب‌ها: دیدار رسانه با رهبری جنگ نرم تبیین اهداف جنگ نرم رسانه رهبری امام خامنه ای
ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:13 ] [ نصر ]
با افزایش تنش های بین المللی در سوریه، برخی کارشناسان نظامی در خصوص احتمال وقوع یک جنگ جهانی هشدار دادند.  
 
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور، با افزایش تنش های بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه، جنگ جهانی سوم در یک قدمی بشر قرار دارد. نیروهای ائتلاف آمریکا مدعی شدند روز گذشته 24 حمله هوایی به مواضع داعش انجام دادند. روسیه نیز اعلام کرد 55 مقر داعش را هدف حملات هوایی خود قرار داده است. این در حالی است که "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، غرب را به بی نتیجه بودن نتایج ائتلاف بین المللی محکوم کرده است.شورشیان سوریه مدعی شده اند حملات هوایی مسکو برخی از جنگجویان آموزش دیده آمریکا را به اشتباه هدف قرار داده است. فرماندهان نظامی نیز بیم آن دارند که افزایش جنگنده های هوایی، بالگردها، موشک ها و توپخانه ها در سوریه، پیامدهایی جهانی به دنبال دارد. یک کارشناس نظامی هشدار داد: این میزان ترافیک هوایی بسیار نگران کننده است؛ زیرا هر لحظه بر اثر یک سوء تفاهم فاجعه بار، ممکن است یکی از جنگنده های هوایی سقوط کند و این خود می تواند آغاز یک جنگ جهانی باشد. برخی از هواپیماهای آمریکا مجبور شده اند برای جلوگیری از برخورد با جت های روسیه، هدف های خود را رها کنند."اندرو فوکسال،" کارشناس یک اندیشکده روسی نیز گفت اینگونه خطاهای جنگی می تواند به یک فاجعه دیپلماتیک تبدیل شود.

برچسب‌ها: جنگ جهانی سوم احتمال جنگ جهانی سوم تنش های بین المللی
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:11 ] [ نصر ]

 

از جمله پرسش هایی که گاه مطرح می شود، فرستادن صلوات بر رسول گرامی صلی الله علیه و آله و آل اوست. می پرسند چرا می گویید: اللهم صل علی محمّدٍ و آل محمّدٍ؟

پاسخ: یکی از دستورهای خداوند به مسلمانان برای حفظ احترام رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و ایجاد ارتباط مستمر با آن حضرت، فرستادن صلوات بر آن حضرت است. آنجا که می فرماید:

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا. (احزاب: 56)

خداوند و فرشتگانش بر پیامبر صلی الله علیه و آله درود میفرستند، ای کسانی که ایمان آوردهاید بر او درود فرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید. خداوند در این آیه شرافت خاصی به پیامبرش عطا کرده و به او در میان همه انبیا کرامتی خاص بخشیده است. همچنان که قرطبی یکی از مفسران اهل سنت می گوید:در این آیه، خداوند شرافت خاصی به رسولش در زمان حیات و پس از مرگش داده و مقام او را نزدش بیان نموده و بندگانش را امر نمود به خاطر چنین شرافتی فقط به او صلوات بفرستند نه سایر انبیا( الجامع الاحکام القرآن، ج14، ص232.)

آنچه در اینجا مهم به نظر می رسد، این است که آل پیامبر در این شرافت با او شریک هستند؛ زیرا آنچه در منابع معتبر حدیثی اهل سنت، به صورت متواتر از بیش از هفتاد تن از صحابه درباره چگونگی صلوات فرستادن از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده، الحاق آل محمد در صلوات به اوست.

در روایت ابومسعود انصاری چنین آمده است: ما نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله بودیم که مردی وارد شد و گفت: ای رسول خدا ما سلام گفتن را شناخته ایم، اما چگونه باید به هنگام نماز بر تو صلوات بفرستیم؟

ابو مسعود می گوید: همه ما سکوت نمودیم و دوست داشتیم که ای کاش او چنین پرسشی نمی نمود، اما رسول خدا صلی الله علیه و آله [پس از لحظاتی] فرمود: «اذا انتم صلیتم علیّ فقولوا: اللهم صلّ علی محمد النبی الامی و علی آل محمد کما صلّیت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم و بارک علی محمد النبی الامی و علی آل محمد کما بارکت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم انک حمید مجید»( المستدرک، ج1، ص268؛ مسند احمد بن حنبل، ج4، صص119و712؛ سنن دار قطنی، ج1، ص347.)






برچسب‌ها: چرا در صلوات و آل محمد اضافه شد نکات صلوات صلواتمذهبی
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:8 ] [ نصر ]

پیامبر(ص) فرمود: یا امّ سلمه بگیر این خاک را و بگذار در شیشه اى، هر وقت که دیدى رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است. 

 

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روایت اهل سنت و شیعه نقل شده است که امّ سلمه همسر پیامبر (ص) مى گوید: روزى رسول خدا (ص) مشغول استراحت بودند که دیدم امام حسین علیه السلام وارد شدند، و بر سینه پیامبر(ص) نشستند، حضرت رسول (ص) فرمودند: مرحبا نور دیده ام ، مرحبا میوه دلم ، چون نشستن حسین علیه السلام بر سینه پیامبر (ص) طولانى شد، پیش خودم گفتم! که شاید پیامبر(ص) ناراحت شوند و جلو رفتم، تا حسین علیه السلام را بر دارم . حضرت پیامبر (ص) فرمودند: امّ سلمه تا وقتى که حسینم خودش مى‌خواهد بگذار بر سینه ام بنشیند، و بدان که هر کس باندازه تار مویى حسینم را اذیّت کند مانند آن است که مرا اذیّت کرده است . امّ سلمه مى‌گوید: من از منزل خارج شدم، و وقتى باز گشتم به اتاق رسول خدا(ص) دیدم پیامبر (ص) گریه مى کند، خیلى تعجّب کردم! و عرض ‍ کردم یا رسول اللّه خداوند هیچگاه تو را نگریاند، چرا ناراحتید؟ ملاحظه کردم و دیدم حضرت پیامبر(ص) چیزى در دست دارد، و بدان می‌نگرد و مى‌گرید. جلوتر رفتم و دیدم مشتى خاک در دست دارد. سؤال کردم یا رسول اللّه این چه خاکى است که تو را این همه ناراحت مى‌کند. رسول اکرم (ص) فرمودند:اى امّ سلمه الان جبرئیل بر من نازل شد و عرض کرد که این خاک از زمین کربلا است و این خاک فرزند تو حسین علیه السلام است که در آنجا مدفون مى شود.یا امّ سلمه بگیر این خاک را و بگذار در شیشه اى، هر وقت که دیدى رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است. امّ سلمه مى گوید: آن خاک را از رسول خدا(ص) گرفتم که بوى عطر عجیبى میداد. هنگامى که امام حسین علیه السلام بسوى کربلا سفر کردند، من نگران بودم و هر روز به آن خاک نظر مى کردم ، تا یک روز دیدم که تمام خاک تبدیل به خون شده است و فهمیدم که امام حسین علیه السلام به شهادت رسیده اند. لذا شروع کردم به ناله و شیون کردم و آن روز تا شب براى حسین گریستم، آن روز هیچ غذا نخوردم تا شب فرا رسید، از شدّت ناراحتى و غصّه خوابم برد. در عالم خواب رسول خدا (ص) را دیدم ، که تشریف آوردند ولى سر و روى حضرت خاک آلود است! و من شروع کردم به زدودن خاک وغبار از روى آن حضرت و عرض کردم یا رسول اللّه (ص) من بفداى شما، این گرد و غبار کجاست که بر روى شما نشسته است. فرمود: امّ سلمه الان حسینم را دفن کردم !
منبع: تحفه الزّائر مرحوم مجلسى ص ۱۶۸٫

برچسب‌ها: خاکی که پیامبر اکرم را گریاند یا حسین کربلا
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:5 ] [ نصر ]

وسایل نقلیه نظامی روس به زودی به ابزاری برای مختل کردن بینایی دشمنان مجهز می شوند.  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، روسیه در حال آزمایش یک سلاح جدید است که می تواند با استفاده از یک اشعه قدرتمند، تروریستهای داعش را نابینا کند. گزارشها حاکی از آن است که وسایل نقلیه نظامی روسیه به زودی به این سلاح مجهز می شوند. این وسیله با انتشار نوری پرقدرت می تواند حسگرهای بینایی را در انسان تخریب کند.  این دستگاه هفته گذشته در نمایشگاه نظامی روسیه رونمایی شد و نیروی دریایی این کشور، آزمایش روی نمونه های اولیه آن را اواخر این ماه آغاز می کند. این سلاح می تواند در مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه مفید باشد. مسکو حملات هوایی خود را علیه عناصر داعش در سوریه از 10 روز پیش آغاز کرده است. گفته می شود حملات اخیر روسیه در سوریه بسیاری از تروریستهای داعش را فراری داده است.

 
سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویرسلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر




برچسب‌ها: سلاح وحشتناک روسیه علیه داعش نابینا کردن داعش روسیه داعش
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:3 ] [ نصر ]
یک نماینده عراقی گفت گروه تروریستی داعش به پانزده کیلومتری شهر کاظمین رسیده بود، اما حمایت‌های ایران، مانع ورود آنان به شهر شد.  
  
نماینده عراقی: ایران مانع ورود داعش به کاظمین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد ناجی،" عضو فراکسیون بدر در مجلس نمایندگان عراق، در گفت و گو با شبکه السومریه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به پانزده کیلومتری شهر کاظمیه رسیده بود، اما حمایت ایران از عراق در جنگ علیه تروریست مانع ورود آنان به شهر شد. وی تاکید کرد که ایران برخلاف سایر کشورها همواره در مبارزه با تروریسم در کنار عراق بوده و از آن استقبال می کنیم.ناجی افزود: ائتلاف چهار جانبه برای مبارزه با تروریسم بعد از شکست یکساله آمریکا برای از میان برداشتن داعش ایجاد شد. یادآور می شود، گروه تروریستی داعش پیش از این با چند حمله و عملیات انتحاری در کاظمیه دهها نفر را کشته و مجروح کرده است. شهریور گذشته نیزحمله گروه تروریستی داعش به زندان مرکزی شهر کاظمین عراق خنثی شد. در این حمله 25 نفر از شهروندان غیر نظامی عراقی جان خود را از دست داده و بیش از 70 نفر دیگر به شدت زخمی شدند که برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند. کاظمین با نام اصلی کاظمیه (به عربی: الکاظمیة) یکی از محله‌های شمالی شهر بغداد در بخش غربی رود دجله است. مرقد مطهر حضرت امام موسی کاظم(ع) امام هفتم شیعیان و حضرت امام محمد جواد(ع) امام نهم شیعیان در کاظمین قرار دارد و سبب نامگذاری آن به کاظمیه همین است.

برچسب‌ها: داعش کاظمین ایران جلوگیری از ورود داعش به کاظمین
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 20:0 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:58 ] [ نصر ]
افسران - دعای شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش

دوستش می گفت:
«ما که توی نماز قنوت می گیریم، از خدا می خواهیم که خیر دنیا و آخرت را به ما اعطا کند و یا هر حاجت دیگری که برای خودمان باشد.
اما «صیاد» توی قنوتش هیچ چیزی برای خودش نمی خواست. بارها می شنیدم که می گفت

« اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای »

بلند هم می گفت ، از ته دل


برچسب‌ها: دعای قنوت شهید صیاد شهید صیاد شیرازی
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:55 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:54 ] [ نصر ]
افسران - موشک دوربرد بالستیک عماد برای نابوی شیطان خبیث
 
در بازتاب خبر آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد»، رسانه‌های آمریکایی ضمن ادامه سیاست‌های ایران هراسی خود در منطقه به توانایی موشکی ایران اذعان کردند. بخشی از واکنش‌های رسانه‌های آمریکایی به آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد» بدین شرح است؛ واکنشهایی که همچنان ادامه دارد. روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به خبر آزمایش موشک دوربرد عماد نوشت: «خبرگزاری نیمه رسمی فارس ایران گزارش داد که این کشور یک موشک جدید بالستیک دور برد هدایت شونده زمین به زمین را با موفقیت آزمایش کرده است». در گزارش روزنامه پرتیراژ آمریکایی در ادامه همچنین می‌نویسد که به برد و جزئیات بیشتری از آزمایش این موشک بالستیک اشاره نشده اما اعلام شده که موشک جدید هدایت شونده است و می‌تواند تا لحظه اصابت به هدف رهگیری و هدایت شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در بخشی از واکنش خود به خبر آزمایش موشک بالستیک دوربرد «عماد» نوشت: «از سال ۱۹۹۲ ایران بر تولید صنعت نظامی بومی و موشک‌ها، تانک‌ها و زیردریایی سبک تولید داخل تاکید کرده است.»
این خبرگزاری مطرح آمریکایی درباره توان موشکی ایران اینطور گزارش می‌دهد: «جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که موشک‌های سطح به سطح با برد ۲۰۰۰ کیلومتر دارد موشک‌هایی که میتواند اسرائیل و پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد».
در گزارش شبکه سی‌‌ان‌ان آمریکا درباره آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد» می‌خوانیم: «به گفته حسین دهقان وزیر دفاع ایران موشک عماد که توسط کارشناسان ایرانی طراحی و ساخته شد، اولین موشک دوربرد ایران است که میتواند تا لحظه اصابت موشک را هدایت کند». شبکه فاکس نیوز آمریکا هم در بازتاب خبر موشک دوربرد جدید ایران به اظهارات «یوزی روبین» کارشناس موشکی اسرائیل استناد می‌کند که در آن این اسرائیلی به «دقت» موشک عماد اذعان می‌کند.
پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» هم در واکنش به خبر آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد»، سیاست ایران هراسی در منطقه را در پیش گرفته است. در گزارش این پایگاه ادعا شده است: «این آزمایش احتمالا روابط ایران با پادشاهی‌های عربی نفتی را متشنجتر می‌کند چرا که آنها جمهوری اسلامی را به توسعه نفوذ خود با حمایت از ستیزه جویان شیعه در منطقه از قبیل یمن متهم می‌کنند».

برچسب‌ها: موشک عماد بازتاب موشک عماد نظامی موشک دور برد بالستیک
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:52 ] [ نصر ]
افسران - شهادت هنر مردان خداست
شهادت  لیاقت و هنری  است که سالکان  الی ا... در مصاف  با زر , زور  وتزویر کسب می کنند این انسان ها با رشادت و نثار جان خویش   خط درگیری با دشمنان ملت ایران و اسلام را فرسنگ ها از کشور دور کردند و این شهادت ها  ما را در راه خود مصمم تر و پایدار تر می کند

برچسب‌ها: شهادت سردار همدانی مامورت مستشاری
[ دو شنبه 20 مهر 1394 ] [ 19:50 ] [ نصر ]

سردار همدانی عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
سردار همدانی در حلب سوریه به شهادت رسید. در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.
این اطلاعیه افزوده است اخبار تکمیلی و نیز نحوه اجرای مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید گرانقدر، متعاقباً اعلام خواهد شد.
"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.
سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید.
نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل ۱۹۷۹ برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران ۸ سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.
روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به‌عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه‌نظامیان است.
خبرنگار صدا و سیما نیز از شهادت سردار حسین همدانی معروف به ابووهب در سوریه خبر داده است. حسن شمشادی که سالها خبرنگار صدا و سیما در سوریه بوده در اینستاگرام خود از شهادت سردار همدانی در اطراف حلب در شب گذشته خبر داده و آن را تسلیت گفته است.



در کنار غضنفر رکن آبادی

سردار حسین همدانی یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله را برعهده داشت.
پس از تبدیل این لشکر به سپاه محمد رسول‌الله فرمانده این سپاه نیز برعهده سردار همدانی بود.


*حسین همدانی در عرصه های دشوار و در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اهتمام جدی داشت

*پیام شمخانی به مناسبت شهادت سردار همدانی

*مقاومت و جهاد تا نابودی کامل تروریسم و صهیونیسم ادامه دارد

*پیام تسلیت رییس جمهوری به مناسبت شهادت سردار همدانی

*جزئیات مراسم تشییع پیکر سردار شهید همدانی در تهران

*پیام ظریف به‌مناسبت شهادت سردار همدانی

*نقش موثر تعیین کننده سردار همدانی در سازماندهی نیروهای مردمی سوریه/ پیکر شهید همدانی ظرف امروز یا فردا به تهران منتقل خواهد شد

*با کتاب خاطرات "سردار همدانی" آشنا شوید+عکس

*ماجرای درخواست از سردار همدانی برای ترک سوریه و بازگشت به ایران

*حضور سرلشکر جعفری در منزل سردار شهید حسین همدانی

*نظر رسانه های غربی در مورد "سردار همدانی"+عکس

*جغرافیای محل شهادت سردار همدانی را بشناسید+ نقشه و عکس

*اشک های سردار حسین همدانی در راهپیمایی اربعین + فیلم

*سردار "حسین همدانی" کیست؟+تصاویر

*سردار شهید همدانی و رکن آبادی+عکس

*سردار همدانی عصر دیروز به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید

*سردار شریف:سردار همدانی در کمین داعش قرار گرفت

*بوسه "سردار باقرزاده" بر پیشانی "سردار همدانی"+عکس

*نظر "سردار همدانی" در مورد "سران فتنه 88" و "حمله نظامی" آمریکا به ایران


برچسب‌ها: شهادت سردار همدانی سردار شهید حسین همدانی مامورت مستشاری
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:53 ] [ نصر ]

تبلت‌های ارزان‌قیمت لزوما کند نیستند

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
در خریدتان دقت کنید و تبلتی نخرید که سخت افزار آن متعلق به سال ۲۰۱۰ باشد. تبلت ارزان، لزوما سخت افزار ضعیف‌ای ندارد، بلکه فاکتورهای بسیاری روی قیمت آن تاثیر گذاشته‌اند.

برای مثال، ASUS Memo Pad 8، پردازنده ی ۴ هسته‌ای Intel Atom Z3745 با سرعت پردازش ۱٫۳۳ گیگاهرتز دارد و رم یک گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده. یا Acer Iconica Tab هم پردازنده‌ای ۱٫۸۳ گیگاهرتزی با دو گیگابایت رم دارد. از سوی دیگر LG G Pad F 8.0 با بهره گیری از اسنپدراگون ۴۰۰ و یک گیگابایت رم، گزینه های جذابی به حساب می آیند و هیچ یک از این تبلت ها پردازنده ضعیفی ندارند.

نمایشگرهای با کیفیت مناسب را انتخاب کنید

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

صفحه نمایش یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های هر دستگاه هوشمند است. نمی‌توانید از تبلت‌های ارزان قیمت انتظار صفحه نمایش‌های بسیار خوب را داشت؛ ولی می‌توانید به زاویه دید مناسب آن توجه کنید یعنی اگر تبلت را کمی به اطراف چرخاندید مطالب واضح و خانا قابل رویت باشد. در انتخاب تبلت‌های ارزان‌قیمت نمی‌توانید دست روی تبلت هایی با سایز نمایشگر بزرگ بگذارید و به ناچار کوچک‌ترها را باید برگزینید.

به ابعاد و وزن دستگاه توجه کنید
وزن مناسب در تجربه‌ کاربری تاثیر زیادی دارند، سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که تا جای ممکن سبک و تا حد معقولی باریک باشد.


به کیفیت ساخت تبلت اهمیت دهید
کیفیت ساخت اکثر تبلت‌های ارزان قیمت چندان مناسب نیست؛ با این حال سعی کنید دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که از بدنه‌ با کیفیت‌تری بهره می‌برند.


معمولا آپدیت‌های جدید را دریافت نخواهید کرد
تبلت‌های ارزان قیمت کمتر از نظر نرم‌افزاری مورد توجه تولیدکنندگان قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها معمولا یا بسته‌های بروزرسانی به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل مربوطه را دریافت نمی‌کنند، یا اگر دریافت کنند این کار به مراتب دیرتر از تلفن‌های پرچمدار انجام می‌شود. از این رو سعی کنید تبلتی را انتخاب کنید که اولا جدیدتر باشد و ثانیا نسخه‌ بروزتری از اندروید را داشته باشد یا قابلیت آپدیت به آن نسخه بالاتر را داشته باشد.


عمر باتری چندان مطلوب نیستدر خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


اکثر دستگاه‌های ارزان قیمت شارژدهی خوبی ندارند و این مورد از مواردی است که ما بعد از خرید متوجه ضعف آن می‌شویم پس بهتر است ضمن توجه به حجم باطری از نظرات افراد متخصص و خریداران قبلی در سایت‌های مربوطه استفاده کنید.


به شرکت سازنده توجه کنیددر خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 برندها بی دلیل بزرگ نمی شوند و سامسونگ و ال جی اعتبار خود را یک روزه به دست نیاورده اند که یک کمپانی درجه سه چینی بخواهد یک روزه در رقابت از آن ها پیشی بگیرد. بنابراین چه در زمینه بهترین تکنولوژی های سخت افزاری و چه در زمینه پشتیبانی نرم افزاری، مطمئن باشید برندهای معتبر و بزرگ، بهترین گزینه ها را ارائه می دهند.

به گارانتی و استفاده از محصولات داخلی توجه کنید
اگر هم خواستید تبلت یا دستگاهی با مارک کمتر شناخته شده تهیه کنید حتی‌المقدور با گارانتی تهیه کنید در این مورد می‌توانید از محصولات داخلی استفاده کنید که به خاطر نظارت نسبت به مارک‌های متفرقه و زیر پله‌ای چینی ارجحیت دارد.

دوربین را فراموش کنید!
دوربین اکثر تبلت‌های هوشمند ارزان‌قیمت خوب نیستند، اما سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که حداقل دارای دوربین جلو برای تماس تصویری برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی باشد. ضمنا در انتخاب دوربین فقط به مگاپیکسل بالاتر توجه نکنید چون مگاپیکسل بالاتر دلیل بر کیفیت بهتر عکس‌برداری نیست.


نتیجه گیری:
در انتها باید بدانید که یک تبلت ارزان‌قیمت همه فاکتور‌های یادشده را با هم ندارد پس در انتخاب خود دقت کنید.

  • اگر برای سرگرمی کودک خود قصد خرید دستگاه را دارید باید به کیفیت ساخت و داشتن فضای حافظه داخلی برای اجرای بازی و نرم‌افزار آن بیشتر توجه کنید.
  • اگر برای کار‌های روزمره و وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به سراغ این تبلت‌ها می‌روید به قدرت سخت افزاری آن توجه کنید.
  • اگر قرار است از تبلت بیشتر در فضای خارج از خانه استفاده کنید به قابلیت ساپورت درگاه سیم‌کارت توجه کنید.

برچسب‌ها: نکات مورد تاکید در خرید تبلت ارزان خرید تبلت ارزان تبلت فن آوری
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:46 ] [ نصر ]

پس از رویترز، آسوشیتد پرس نیز از دیدار مهم سردار سلیمانی با ولادیمیر پوتین سخن گفت. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ادعای رویترز در خصوص نقش سردار سلیمانی در آغاز حملات روسیه در سوریه، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس نیز مدعی شد دیدار مهم سردار سلیمانی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نقشی مؤثر در آغاز حملات هوایی این کشور در سوریه ایفا کرده است. این خبرگزاری در گزارشی به نقل از مقامات دولت عراق نوشت: ایران در آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه نقشی مهم ایفا کرده ؛ به طوری که یکی از قدرتمند ترین مقامات نظامی ایران نشستی سه ساعته را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته است تا او را متقاعد به حمله به سوریه کند. مقامات بلندپایه عراق اعلام کردند سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران ماه اوت (مرداد ماه)  با این پیام به مسکو، پایتخت روسیه رفت که حملات هوایی روسیه علیه داعش در سوریه ضروری است. سلیمانی و پوتین نقشه ها و عکس های نظارتی را بررسی کردند و به تبادل اطلاعات پرداختند. بررسی ها نشان داد این گروه تروریستی در صورتی که مسکو وارد عمل نشود، فعالیت هایش را به نزدیکی روسیه در منطقه قفقاز گسترش خواهد داد. آسوشیتد پرس در ادامه نوشت: در این نشست همچنین درباره برنامه تشکیل یک مرکز مشترک تبادل اطلاعات میان عراق، سوریه، ایران و روسیه در بغداد گفتگو شد. این مرکز مشترک اواخر همان ماه کار خود را آغاز کرد. سلیمانی همچنین با مقامات نظامی ارشد روسیه دیدار کرد. آسوشیتد پرس همچنین اذعان کرد: این نقش ایران حاکی از نفوذ شدید این کشور است که جدی ترین حامی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار رفته و از روابط نزدیک با دولت تحت کنترل شیعیان در عراق برخوردار است. ورود روسیه به درگیری های خاورمیانه از تغییر در ائتلاف ها به ویژه با عراق حکایت دارد، کشوری که مقاماتش می گویند حملات هوایی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش آنگونه که آنها امیدوار بوده اند موثر نبوده است. نخست وزیر عراق گفته است از حملات هوایی روسیه علیه این گروه ستیزه جو استقبال خواهد کرد. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در پاسخ به پرسشی درباره نشست پوتین و سلیمانی  اعلام کرد اظهارات بسیاری از سوی مقامات ناشناس مطرح می شود. درهمین حال سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز تصریح کرد درمورد سفر سلیمانی به روسیه که نقض تحریم های سفر سازمان ملل متحد علیه این مقام نظامی بلندپایه ایران به شمار می رود، بی اطلاع است. مسکو می گوید در حملات هوایی یک هفته گذشته خود، مواضع داعش و تروریست ها را هدف قرار داده است؛ اما آمریکا مدعی است بیش از 90 درصد این حملات، گروه های غیر تروریستی هدف قرار می دهد.

برچسب‌ها: کلید حمله روسیه به داعش دیدار سردار سلیمانی با پوتین نظامی
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:42 ] [ نصر ]

  به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی،"سرگئی شویگو،" وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: 4 کشتی جنگی روسیه با شلیک 26 موشک مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار دادند. این موشک‌ها از دریای خزر شلیک شد.

حمله موشکی به مواضع داعش از دریای خزر

چند روزی است روسیه حملات هوایی خود در سوریه را با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش را هدف قرار خواهد داد آغاز کرده‌است. کشورهای غربی، عربی و ترکیه می‌گویند مسکو از داعش به عنوان بهانه‌ای برای هدف قرار دادن دشمنان «بشار اسد،» رئیس جمهور سوریه ، استفاده می‌کند. 

روسیه اعلام کرده است دولت اسد باید محور تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با تروریسم در سوریه باشد. 


برچسب‌ها: حمله موشکی روسیه با داعش از دریای خزر حمله موشکی داعش روسیه
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:37 ] [ نصر ]

عربستان سعودی قوانین جدید استفاده از اینترنت را اعلام کرد. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عربستان سعودی در یک تصمیم عجیب، به کاربران فضای مجازی هشدار داد شایعه‌پراکنان در مورد این رژیم با مجازات سختی روبه رو خواهند شد. علارغم انتقادات گسترده در خصوص نقض حقوق بشر در عربستان، این رژیم به تازگی در محدود کردن حقوق مدنی گامی فراتر برداشته است. براساس قوانین جدید، شایعه‌پراکنی‌هایی که سبب تشویش جامعه شود، جرم است. همچنین افرادی که در فیس بوک و توییتر نظر می‌گذارند، مشمول این قانون می‌شوند. رژیم سعودی محدوده وسیع مجازات‌ها، از منع استفاده از اینترنت تا اعدام را برای خاطیان در نظر گرفته است.  بنا بر اعلام گروه حقوق بشر، محکومیت‌ها‌ با نظر قاضی ارشد صادر می‌شود. با این وجود، هنوز مشخص نیست چه اقداماتی در اینترنت سبب مجازات اعدام خواهد شد.عربستان در گذشته نشان داده است تعریف درستی از جرم ندارد. علی محمد النمر برادرزاده آیت الله باقر النمر در سال 2012، تنها با 17 سال سن به علت حضور در یک تظاهرات ضد دولتی به مرگ محکوم شد. مخالفان می‌گویند رژیم سعودی امسال دو برابر سال گذشته حکم اعدام صادر کرده است. این درحالی است که جرم بسیاری از اعدام شدگان تنها مخالفت با دولت عربستان بود. از ششم مهرماه سال جاری، دستکم 102 نفر در عربستان گردن زده شده‌اند. در پایان اسپوتنیک با اشاره به بی‌کفایتی سعودی‌ها می‌نویسد: رژیم سعودی با بی‌کفایتی  خود، سبب حادثه منا در حج امسال و کشته شدن هزاران زائر شد.  همچنین ائتلاف عربی به رهبری این رژیم در یمن جنایات مختلفی مرتکب شده‌است. تنها در یک جنایت این رژیم در یمن، 131 نفر در حمله به یک عروسی کشته شدند.

 


برچسب‌ها: قوانین جدید استفاده از اینترنت در عربستان عربستان اینترنت
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:34 ] [ نصر ]

"شتر هرچه بخوابد بازهم از خر بزرگتر است"؛ یعنی ایران قدرت نظامی بالاتری نسبت به عربستان دارد و ارتش سعودی از نظر نظامی یک کشور صددرصد وابسته است.

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که آل‌سعود و همپیمانان آنها ایران را به اقدام متقابل (بخوانید تهدید نظامی) هشدار می‌دهند؛ جدا از آنکه آنها چنین توانایی ندارند که به کشورمان لطمه بزنند، اما جای دارد تا نکاتی را درباره مقایسه توان نظامی کشورمان با سعودی‌ها مطرح کنیم.


***ایران تمام قد در برابر همپیمانان عربستان ایستاده است

اولین نکته اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل همپیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عربستان سعودی یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، اردن، امارات عربی متحده، بحرین، قطر، مصر، کویت و ... ایستادگی کرده که این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد ایران نسبت به عربستان سعودی برتری دارد. این نکته ما را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که "شتر هرچه بخوابد از خر بزرگتر است" و این دقیقا شامل حال پادشاهی سعودی می‌شود.

 


برچسب‌ها: مقایسه نیروی مسلح ایران و عربستان ایران عربستان نظامی
ادامه مطلب
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:29 ] [ نصر ]
یک پایگاه خبری روسی با بررسی حملات روسیه در سوریه از تفاوت فاحش زمان تعیین شده از سوی روس‌ها و آمریکایی‌ها برای نابودی داعش خبر داد. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، در حالی که آمریکایی ها جدول زمانی  10 ساله ای را برای جنگ با داعش ترسیم کرده بودند، روس ها مدت زمان تخمینی جنگ خود با تروریست های سوریه را چهار ماه تعیین کرده اند!

بر این اساس  بیش از یک سال از عمر جنگ "ائتلاف بین المللی" ضد تروریسم در سوریه و عراق به سرکردگی آمریکا، گذشته و هنوز نتایج قابل ذکری نه در هدف قرار دادن تشکیلات اصلی داعش و نه در عرصه جلوگیری از گسترش آن، محقق نشده است، این درحالی است که جنگنده های روسی تنها در چند ساعت، گروه های تروریستی را در سوریه زمین گیر کرده اند.بر اساس این گزارش، به دنبال حملات جنگنده های روسی، تروریست های النصره، جیش الفتح و احرار الشام در ادلب و حومه آن که از حمایت عربی، ترکی و غربی برخوردارند، دست به عقب نشینی جمعی به سوی مرز ترکیه زده اند و تروریست های داعش نیز استان های رقه و دیرالزور فرار تدریجی به سوی اراضی عراق را آغاز کرده اند که این امر بیانگر ظهور فوری نتایج حملات روسیه است. کارشناسان نظامی عقیده دارند که مرحله جدیدی در درگیری های ارتش سوریه با تروریست ها آغاز شده است و این بار تروریست ها ضربه مهلکی متحمل خواهند شد.همچنین برنامه هایی برای بستن خطوط امدادرسانی به تروریست ها از مرز عراق و ترکیه، ترسیم شده است؛ برنامه ای که با اجرا شدن می تواند ضربه سنگینی به تروریست ها وارد کند. به عقیده ناظران سوری، ریف دمشق به زودی شاهد فروپاشی خود به خودی گروه های مسلح خواهد بود زیرا با تدارک این گروه های تروریستی برای بازسازی اوضاع خود، علایم این فروپاشی آشکار شده است و در برخی مناطق در عمل رایزنی ها برای تسلیم شدن آغاز شده و در برخی مناطق غوطه نیز تروریست ها در حال تسلیم شدن هستند. سرکرده های گروه های تروریستی به صورت گروهی با مخفی شدن در میان آوارگان سوری، درحال فرار به اروپا هستند و این امر بیانگر آن است که این گروه ها بعد از چند سال توسعه و پروراندن رویای رسیدن به قدرت، ممکن است به زودی از درون متلاشی شوند. هرچند که ماموریت نظامی روسیه- سوریه، عراق و ایران، آسان به نظر نمی رسد اما این ماموریت در نخستین ساعات و روزها، آثار مهمی داشته است و به همین علت حامیان گروه های تروریستی در سوریه را به عکس العمل وادار کرده است.

 به عقیده کارشناسان، روس ها در چارچوب برنامه ای ویژه گروه های تروریستی در سوریه را هدف قرار می دهند؛ نکات مهم این برنامه تدریجی به شرح ذیل است:
 - هدف قرار دادن مواضع مهم تروریست ها به همراه تمام تجهیزات و طرح های سیاسی، اجتماعی، تاسیساتی و ... آنها.
 - هدف قرار دادن تحرکات تروریست ها در تمام مناطق و قطع امدادرسانی آنها.
 -  تمرکز حملات بر مراکز آموزشی و انبارهای سلاح و تجهزات نظامی.
 - محاصره تروریست ها در مناطق جداگانه و کنترل تماس های آنها.
 - زمینه سازی برای عملیات زمینی مشخص ارتش سوریه و متحدانش.
 
نظریه:توقف بیجا مانع کسب است. آمریکایی ها باتدوین برنامه 10 ساله قصد کاسبی در دنیا به خصوص کشورهای ترسو و مرتجع را داشتند، حالا با ورود روسیه به این ماجرا در سوریه، مانع کسب آمریکایی ها شدند به همین دلیله که به آمریکایی ها برخورده و ناراحت هستند. کشتن انسانها برای آمریکایی ها یک نوع تفریح حساب می شه.(این نظر درسایت باشگاه خبرنگاران جوان هم درج شده است)

برچسب‌ها: برنامه نابودی داعش آمریکا روسیه
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:26 ] [ نصر ]

از 122 میلیون دلار تا 2.4 میلیارد دلار؛ بله، درست خواندید. قیمت بعضی از جنگنده ها به میلیارد دلار هم می رسد. اگر باورتان نمی شود، معطل نکنید و بروید سراغ فهرست هفت هواگرد جنگنده گران دنیا. 

   به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش به معرفی 7 جنگده برتر جهان می پردازیم.

رتبه نخست: بی- 2 اسپریت بمبر؛ 2400 میلیون دلار
این بمب افکن به قدری گران است که سنای آمریکا سفارش ابتدایی خرید این هواپیما را از 132 فروند به 21 فروند کاهش داد. شناسایی این بمب افکن از طریق شناسایی گرمایی، آکوستیکی، الکترومغناطیس، راداری و حتی دید چشمی بسیار مشکل است. قابلیت پنهان کار بودن این هواپیما این امکان را به آن می دهد تا با خطر کمتری به بمباران مواضع دشمن بپردازد. این هواپیما از سال 1993 تاکنون به عراق و افغانستان اعزام شده است.    
 
هواپیماهای برتر نظامی جهان !
 

برچسب‌ها: جنگنده های نظامی برتر دنیا نظامی
ادامه مطلب
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:22 ] [ نصر ]
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:18 ] [ نصر ]

پایگاه سومریه نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «ابو بکر البغدادی» سرکرده و خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به همراهی شماری ازسرکردگان طراز اول این گروه تروریستی مقر اصلی خود را به منطقه ای میان عراق و سوریه منتقل کرده است.
این منبع همچنین اعلام کرد که البغدادی در یک مکان مشخص مستقر نیست و به منظور دور ماندن از هدف قرار گرفتن محل اختفای خود، مخفی گاه های متعددی دارد. از سوی دیگر، منابع عراقی از وقوع انفجار تروریستی در جنوب بغداد خبر دادند. در جریان این انفجار ۴ شهروند عراقی زخمی شدند.
پایگاه المسله نیز در خبری از عملیات مشترک نیروهای امنیتی و مردمی عراق در مناطقی از الرمادی خبر داد.


برچسب‌ها: فرار ابوبکر بغدادی داعش حمله روسیه به داعش
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:15 ] [ نصر ]

 ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺭﻭﺳﯿﻪ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ

ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 3000 ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ، ﺟﺒﻬﻪ ﺍﻟﻨﺼﺮﻩ ﻭ ﺟﯿﺶ ﺍﻟﯿﺮﻣﻮﮎ ﺩﺭ ﭘﯽ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼ ﺳﻬﻤﮕﯿﻦ ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ، ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﺩﻥ ﮔﺮﯾﺨﺘﻨﺪ .


ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ‏(ﺩﯾﺮﻭﺯ‏) ﺑﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩﻫﺎﯼ ﺭﻭﺱ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺿﻊ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺷﻬﺮ ﺩﻣﺸﻖ، ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ، ﺣﻤﺺ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺨﺶﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﺗﺪﻣﺮ ‏(ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ‏) ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻋﻘﺐ ﺭﺍﻧﺪﻧﺪ. ﺩﺭ ﺣﻤﻼﺕ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 160 ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺑﻪ ﻫﻼﮐﺖ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﻤﺺ ﻭ ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻓﺮﺍﺭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺩﺍﻋﺸﯽﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺮﺯﯼ ﺍﺭﺩﻥ، ﺣﺪﺍﻗﻞ 17 ﺷﺒﻪﻧﻈﺎﻣﯽ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ. ﺻﺒﺢ ﺍﻣﺮﻭﺯ ‏(سهﺷﻨﺒﻪ) ﻧﯿﺰ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺑﺎ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﺑﺮﮔﻪﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻤﺎﻩ، ﺿﻤﻦ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻮﺝ ﺷﺪﯾﺪ ﺣﻤﻼﺕ، ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﻨﻨﺪ...


برچسب‌ها: فرار داعش روسیه ایران داعش سوریه
[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ 17:12 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:31 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:26 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:24 ] [ نصر ]
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:23 ] [ نصر ]

منابع آگاه در کاخ کرملین از دستور رئیس جمهور روسیه برای زنده دستگیر کردن سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش خبر دادند. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه "میدل ایست پانوراما،" برخی منابع اگاه در کاخ کرملین اعلام کردند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از نیروهایش که عهده دار جنگ ضد داعش هستند خواسته است سرکردگان داعش و در رأس آن، ابوبکر بغدادی را زنده بازداشت کنند. پوتین دستور داده در صورتی که این مسأله امکان پذیر نباشد، دست کم اجساد آنها را به همراه خود بیاورند. این منابع گفته اند درخواست پوتین برای این است که سرکرده داعش در روسیه اعدام شود و یا جنازه اش در این کشور به نمایش درآید. این منابع تصریح کردند روسیه می خواهد آمریکا در تنگنا قرار گیرد و شکستش در نابودی این گروه تروریستی در دوسال حملات ائتلاف بین المللی آشکار شود. سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود حملات هوایی روسیه هم اکنون بر پایگاه اصلی داعش متمرکز شده است. ایگور کوناشنکوف اعلام کرده بود این حملات شهر رقه، پایگاه اصلی داعش و اولین شهر سوریه را که این گروه تروریستی بر آن مسلط شد و اعلام خلافت کرد هدف گرفته است.



برچسب‌ها: درخواست پوتین از نظامیان روس بغدادی داعش حمله به داعش زنده خواستن بغدادی
[ دو شنبه 13 مهر 1394 ] [ 19:9 ] [ نصر ]
صفحه قبل 1 ... 35 36 37 38 39 ... 53 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب