وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:54 ] [ نصر ]

 
در مکتب شیعه شخصیت و زیارت امام حسین علیه السلام از موقعیت ویژه ای برخوردار است و روایات بسیاری در مورد ایشان ذکر شده است. در این مطلب پانزده حدیث از اهل بیت علیهم السلام در مورد امام حسین علیه السلام می آوریم تا معرفت خود را نسبت به این بزرگوار هر چه بیشتر نماییم.
 
 1- حریم پاک:
 
عن النبى (ص) قال: … و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمه و إنها لمن بطحاء الجنه.
پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله در ضمن حدیث بلندى مى‏فرماید:
کربلا پاک ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه‏ها است والحق که کربلا از بساط هاى بهشت است.

 2- سرزمین نجات:
 
قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنى بأرض یقال لها کربلا هى البقعه التى کانت فیها قبه الاسلام نجا الله التى علیها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان.
پیامبر خدا (ص) فرمود: پسرم حسین در سرزمینى به خاک سپرده مى‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنان که خدا یاران مومن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد .

3- مسلخ عشق:
 
‏قال على علیه السلام: هذا… مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان قبلهم ولا یلحقهم من کان بعدهم.
حضرت على علیه السلام روزى گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است شهیدانى که نه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمى‏رسند.

 4- عطر عشق:
 
‏قال على علیه السلام: واها لک ایتها التربه لیحشرن منک قوم یدخلون الجنه بغیر حساب.
امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوشبویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو به پا خیزند که بدون حساب و بى درنگ به بهشت روند.
5- ستاره سرخ محشر:
قال على بن الحسین علیه السلام: تزهر أرض کربلا یوم القیامه کالکوکب الدرى و تنادى انا ارض الله المقدسه الطیبه المبارکه التى تضمنت سیدالشهداء و سید شباب اهل الجنه.
امام سجاد علیه السلام فرمود: زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى مى‏درخشد و ندا مى‏دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

6- کربلا وبیت المقدس‏:
قال ابوعبدالله علیه السلام: الغاضریه من تربه بیت المقدس.
امام صادق علیه السلام فرمود: کربلا از خاک بیت المقدس است.

7- فرات و کربلا:
قال ابوعبدالله: ان أرض کربلا و ماء الفرات اول ارض و اول ماء قدس الله تبارک و تعالى…
امام صادق علیه السلام فرمود: سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و نخستین آبى بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید.

 8- کربلا کعبه انبیاء:
قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس نبى فى السموات والارض و الا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیاره الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج.
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ پیامبرى در آسمانها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند.

 9- کربلا، مطاف فرشتگان:
‏قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس من ملک فى السموات والارض إلا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیاره الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج.
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ فرشته‏اى در آسمانها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود، چنین است که همواره فوجى از فرشتگان به کربلا فرود آیند و فوجى دیگرعروج کنند و از آنجا اوج گیرند.
10- راه بهشت:
‏قال ابوعبدالله علیه السلام: موضع قبرالحسین علیه السلام ترعه من ترع الجنه.
امام صادق علیه السلام فرمود: جایگاه قبر امام حسین علیه السلام درى از درهاى بهشت است.

 11- کربلا حرم امن‏:
قال ابوعبدالله علیه السلام: ان الله اتخذ کربلا حرما آمنا مبارکا قبل ان یتخذ مکه حرماً.
امام صادق (ع) فرمود: به راستى که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد پیش از آن که مکه را حرم قرار دهد.( شایان ذکر است منظور از این روایت درعالم بالا می باشد که قبل از مکه، کربلا حرم امن الهی قرار گرفت.)

 12- زیارت مداوم:
‏قال الصادق علیه السلام: زوروا کربلا ولا تقطعوه فان خیر أولاد الانبیاء ضمنته
امام صادق (ع) فرمود: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

13- بارگاه مبارک:
‏قال الصادق علیه السلام: « شاطى‏ء الوادى الایمن» الذى ذکره الله فى القرآن،( قصص/30) هو الفرات و«البقعه المبارکه» هى کربلا.
امام صادق (ع) فرمود: آن « ساحل وادى ایمن» که خدا در قرآن یاد کرده فرات است و « بارگاه با برکت» نیز کربلا است.

14- شوق زیارت:
‏قال الامام باقرعلیه السلام: لو یعلم الناس ما فى زیاره قبرالحسین علیه السلام من الفضل، لماتوا شوقاً.
امام باقرعلیه السلام فرمود: اگر مردم مى‏دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارت مى‏مردند.

15- حج مقبول و ممتاز:
قال ابوجعفرعلیه السلام: زیاره قبر رسول الله صلى الله علیه و آله و زیاره قبور الشهداء، و زیاره قبرالحسین بن على علیهما السلام تعدل حجه مبروره مع رسول الله صلى الله علیه و آله.
امام باقر علیه السلام فرمودند: زیارت قبر رسول خدا (ص) و زیارت مزار شهیدان، و زیارت مرقد امام حسین علیه السلام معادل است با حج مقبولى که همراه رسول خدا (ص) بجا آورده شود.


برچسب‌ها: زیارت , محرم , کربلا , امام حسین , مذهبی ,
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:53 ] [ نصر ]

  خدایا …   بدون نوازشهای تو میان دستهای زندگی مچاله می شویم دست نوازشت را از ما نگیر و آفتاب مهربانی ات را از ما دریغ مکن.


برچسب‌ها: خدا , دعا , انسان , بصیرت ,
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:45 ] [ نصر ]

در مسجد المهدی واقع در فلکه اول تهران پارس پیر مردی بود بنام مسعود پیران که اهلی آنجا وی را حاجی صدا میزدند او از بنیان گذاران و هیئت امنا این مسجد و مکان مقدس بود ایشان در برگزاری  مراسم عزادار آقا امام حسین سر از پا نمشناخت مثل جوانان به سر و سینه میزد مثل پول دارها در مراسمها هزینه میکرد مثل میان سال ها به عزاداران آقا  امام حسین خدمت میکرد و تا پاسی از شب در مسجد برای شنیدن وحل مشلات مردم میماند او می گفت خدمت به مردم عبادت است خلاصه او برای رضایت خدا به مردم خدمت بی دریغ می کرد و مردم هم بیدریغ او را از جان و دل دوست داشتند اما در این گیر دار امام حسین و خدا  بزرگ هم عاشق اش شده بودند در  شب ضیافت هفتم محرم از او دعوت ویژه نمودند در حین عزاداری جان به جان آفرین تسلیم و تقدیم کرد و خود را در لیست عزاداران ابا عبدالله حسین ثبت و ضبط کرد البته او مسعود و مسرور رفت ولی اشک ماتم بر گونه های ما جاری ساخت و خواهد ماند و بعد از عروج  او فهمیدیم او رزمنده  هم بود و بیش از سی سال در کسوت سربازی از افسران نیروی هوایی ارتش بود و منشاء خدمات فراوانی در طول دفاع مقدس و بعد از آن بوده است. روحش شاد راه اش پر رهرو


برچسب‌ها: عزاداری , محرم , مرگ , سرباز ولایت , مسعود پیران ,
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:44 ] [ نصر ]

راست گفته اند عالم از چهار عنصر تشکیل شده :آب ،آتش ،خاک ،هوا

آبی که از تو دریغ کردند

آتشی که در خیمه گاهت افتاد

خاکی که شد سجده گاه و طبیب دردها

و هواییکه عمری ست افتاده در دل ها …

ترکیب این چهار عنصر می شود کـــــــــــــــربلا


برچسب‌ها: کربلا , محرم , آتش , آب , خاک ,
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:44 ] [ نصر ]

عکس و تصویر فرمانده کل قوا..

امروز ارتش یکى از مردمى‌ترین نهادهاى کشور ماست. بین نهادهاى گوناگونى که ساختار کشور و نظام را تشکیل داده‌اند، وقتى ارتش را نگاه میکنیم، مى‌بینیم یکى از نزدیکترین به آحاد مردم، به تمایلات مردم، به احساسات مردم، و یکى از نزدیکترین به کمک به حرکت عمومى مردم است.


برچسب‌ها: ارتش , نظامی , امام خامنه ای ,
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:43 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: محرم , مذهبی ,
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:42 ] [ نصر ]
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:42 ] [ نصر ]
[ جمعه 23 آبان 1393 ] [ 18:36 ] [ نصر ]

 حضرت آیت الله خامنه ای در جمع مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، اتحاد و تشکیل امت واحده را یکی دیگر از نیازهای ضروری دنیای اسلام برشمردند و با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ترویج شیعه هراسی وایران هراسی، سرپوش گذاشتن جبهه استکبار بر مشکلات خود و حفاظت از رژیم غاصب صهیونیستی است، افزودند: انتظار از ملتهای مسلمان بویژه زبدگان و نخبگانامت اسلامی این است که با تدبر و بصیرت، شناخت صحیحی از جبهه دشمنان امت اسلامی پیدا کنند و این حقایق روشن را بخوبی متوجه شوند.

 


برچسب‌ها: وحدت امام خامنه ای شیعه سنی اسلام بصیرت
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:30 ] [ نصر ]
یا حسین

 


برچسب‌ها: یاسین محرم بصیرت
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:29 ] [ نصر ]

در روزگاری که نامردی از سر و روی کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر و بالاخص دول عربی می بارد جای تعجب نیست که فرمانده نیروهای نظامی مستقر در کوبانی مظلوم یک شیر زن باشد. یک زن مبارز کرد به نام "مایسا عبدو" فرماندهی نیروهای نظامی کوبانی را در مبارزه با داعش بر عهده دارد. این زن نظامی که به نام "نارین آفرین" شهرت دارد، کمتر مقابل دوربین‌ها حاضر می‌شود. گفته می‌شود وی مغز متفکر عملیات‌های نیروهای کرد در کوبانی است و در کنار "محمود برخودان"، فرمانده ارشد نظامیان این شهر، در مقابل عناصر داعش ایستادگی می‌کند. به گفته رامی عبدالرحمن، دیده‌بان حقوق بشر در سوریه، "بخش اعظم عملیات‌های نظامی علیه داعش در کوبانی توسط نارین آفرین طرح‌ریزی شده‌‌اند و با فرماندهی وی اجرا می‌شوند."


برچسب‌ها: داعش تروریست مبارزه سوریه
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:28 ] [ نصر ]
13645

 


برچسب‌ها: گناه محرم مذهبی
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:28 ] [ نصر ]

 

آهای، اونایی که با همنوایی  رسانه های  بیگانه میگید مذهبی ها اسید پاشیدن به صورت دخترهای بدحجاب، اون هم به بهانه ی امر به معروف... خجالت بکشید... بچه مذهبی ها 1400ساله دارن برای یه لحظه زمین افتادن یه خانوم باردار گریه میکنن! بچه مذهبی ها ده ها قرن هست برای سیلی خوردن یه دختر سه ساله ناله ها میزنن! بچه مذهبی ها برای به اسارت بردن چند خانوم، از شدت گریه، کشته ها دادن! بچه مذهبی ها به گفته ی پیامبرمان(ص) دختر و زن را ریحانه میدونن، چه بد حجابش چه با حجابش؛ برای بچه مسلمون ریحانه است... حالا کسانی که برای زمین خوردن و سیلی زدن به زنان، سالیان سال است که عزادارن چگونه پناه بر خدا بر صورت ریحانه های سرزمین خود، اسید میپاشن؟؟؟ خجالت بکشید...  دشمن میخوان امنیت رو با تفرقه بین ایران و ایرانی به خطر بندازن. تو هوشیار باش به دروازه خودی گل نزنی.


برچسب‌ها: امر به معروف نهی از منکر دشمن بصیرت هوشیاری
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:27 ] [ نصر ]

سیلی شهید لشکری به صورت پسرعموی صدام

 آزاده شهید سرلشکر حسین لشگری که از سوی مقام رهبری به عنوانسیدالاسرای ایران ملقب گرفت از همان اول روزهای جنگ به اسارت رژیم وحشی بعثی درآمد. بعد از اسارت و انتقال به عراق؛ پسر عموی صدام که برای بازجویی شهید لشکری انتخاب  شده بود، به وی با افتخار می گوید"من سیلی محکمی توی صورت وزیر شما (شهید  تندگویان-وزیر وقت نفت) زدم!". بعد از چند روز شهید لشکری در فرصتی مناسب  سیلی محکمی به آن بازجو می زند و می گوید "این جواب چَکی بود که به وزیر  کشور من زدی". این حرکت شهید لشکری آنقدر بازتاب داشت که صدام بازجو و تیم وی را از کار برکنار می کند.


برچسب‌ها: امام خامنه ای اسراء بصیرت جنگ صدام
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:25 ] [ نصر ]
هدیه ای که امام حسین(ع) به امیرکبیر داد
امام حسین(ع) آمد و فرمود: به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی، آب ننوشیدی؛ این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، آیت الله اراکی می فرمود: شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت.

پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟ با لبخند گفت: خیر. سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ گفت: نه، با تعجب پرسیدم پس راز این مقام چیست؟ پاسخ داد: هدیه مولایم حسین است! گفتم چطور؟ با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد، سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه(س)؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش امام حسین(ع) حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین(ع) آمد و فرمود: به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی، آب ننوشیدی؛ این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.


برچسب‌ها: هدیه محرم امیر کبیر مذهبی
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:24 ] [ نصر ]

در این پست  کد 4 لوگوی گوشه نما ویژه  ایام  ماه محرم را در اختیارتان قرار داده ایم

 

این لوگو ها به صورت ثابت برای سمت راست وبلاگ و سایت طراحی شده اند

و با بالا و پایین رفتن صفحه در گوشه صفحه ثابت خواهند ماند.

 

* جهت دریافت کد روی عکس مورد نظر کلیک نمایید *

لوگو گوشه نما ویژه ماه محرم

---------------------------------------------------------------------------------------------

لوگو گوشه نما ویژه ماه محرم
---------------------------------------------------------------------------------------------

لوگو گوشه نما ویژه ماه محرم

---------------------------------------------------------------------------------------------

لوگو گوشه نما ویژه ماه محرم 

  نحوه ی قرار دادن  لوگوهاي گوشه نما در وبلاگ:


ابتدا كد لوگوي مورد نظر خود را  copy نمائيد، سپس آن را در بالاترین قسمت

قبل از همه ی کدهای موجود وبلاگ خود paste نمائيد.

(اگر جواب نداد، کد را در انتهای ویرایش قالب قرار دهید).

پ.ن : قبل از اینکه از کدها استفاده نمائید، از تمامی شما عزیزان درخواست دارم اگر به مجالس روضه ی حضرت ارباب دعوت شدید، حقیر سراپا تقصیر رو از دعای خیرتون محروم نفرمائید.

 


برچسب‌ها: مذهبی محرم کد وبلاگ
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:23 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: محرم مذهبی
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:23 ] [ نصر ]

 


برچسب‌ها: محرم مذهبی
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:23 ] [ نصر ]

صوت

------------------------------------------------------------------------------------------

کد صوتی

* هزینه دانلود یک صلوات *

 

سید و مولا حسین، آرام دل ها حسین
زمزمه عاشقان، یاحسین و یاحسین
ندارم غیر تو فکر و خیالی 
بنفسی انت و اهلی و مالی

روضه های مقتل را، مثل باران می گرییم
در غم تو اين شبها، با شهیدان می گرییم
اشک ما مرثیه خوان فرات است
مولای ما قتیل العبرات است

با ولایت می مانیم، شور ما از عاشوراست
ای عاشقان بسم الله، راه قدس از کربلاست
تنها نگذارم در میدان، ولی را 
مولايم رهبرم سِيد علی را

كل يوم عاشورا، كل ارض كربلا
وارث خون حسين، مهدي زهرا بيا
يار مظلومان كي ميرسي از راه 
العجل العجل يا حجةَ الله


برچسب‌ها: مذهبی محرم نوا
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:22 ] [ نصر ]

 

http://www.uplooder.net/


خودتان را مجهز کنيد مجهز به سلاح استدلال و معرفت کنيد و بعد به کانون هاي فرهنگي برويد و پذيراي جوانها باشيد


برچسب‌ها: امام خامنه ای جملات زیبا بصیرت جوانان
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:21 ] [ نصر ]

شب گذشته طی مراسمی باشکوه با حضور گسترده زائران حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) پرچم گنبد حرم به نشانه آغاز ماه محرم تعویض شد.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، پرچم گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) به نشانه آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعویض شد.
 در این مراسم باشکوه که شب گذشته برگزار شد پرچم سرخ گنبد برداشته و پرچم سیاه جایگزین شد.
 

برچسب‌ها: مذهبی محرم
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:20 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:19 ] [ نصر ]

هرچند نرم‌افزار محبوب Word ‌از سوی بسیاری ‌کاربران برای کارهای روزمره و عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ در دل خود ابزار‌ها و قابلیت‌های پیدا و پنهان فراوان دارد؛ نکته‌هایی که البته همه آن‌ها برای افراد حرفه‌ای هم نیست و هر کسی می‌تواند آن‌ها را در راستای بهبود استفاده خود از این ابزار به کار گیرد. در اینجا مروری بر پنج نمونه از این ابزار‌ها داریم.

به گزارش «تابناک» امروز نرم‌افزار Office Word توانسته است خود را‌ بر‌ترین، مجهز‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین نرم‌افزار واژه‌پرداز در میان مخاطبان انبوه خود جا بیندازد. در حالی ‌که بیشتر کاربران از این واژه‌پرداز در حد معمول و روزمره استفاده می‌کنند،‌ این نرم‌افزار قابلیت‌های فراوانی‌ در ‌خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند در بهبود و تسهیل استفاده شما از آن سودمند باشد. 

برخی از این قابلیت‌ها و ابزار‌ها البته برای کسانی است که‌ حرفه‌ای از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند؛ اما برخی دیگر از آن‌ها، ترفند‌ها و نکته‌هایی است ک حتی کاربران معمولی و غیر حرفه‌ای این ابزار نیز می‌توانند از آن‌ها بهره برده و با استفاده از آن‌ها به توانایی‌های خود در استفاده از این ابزار بیفزایند.

در اینجا ما سعی می‌کنیم پنج نکته کاربردی در استفاده از Word را مرور کنیم.

پنج نکته جدید کاربردی در 2013 Office Word

۱– نصب موازی با نسخه‌های گذشته

بگذارید نکته ‌نخست را درباره نصب نرم‌افزار Office ۲۰۱۳ بیان کنیم. برای بسیاری از کاربران، هجرت به نسخه ۲۰۱۳ با توجه به تغییراتی که در واسط کاربری و برخی ابزارهای آن صورت گرفته است، سخت و ناخوشایند است؛ اما بر خلاف نسخه‌های پیشین این ابزار، نیازی نیست که برای نصب ‌آن،‌ نخست نسخه‌های قبل پاک شود. با قابلیت Parallel Instal می‌توانید ضمن نگه داشتن نسخه‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۰۷ این نسخه را نیز ‌روی سیستم خود داشته باشید.

پنج نکته جدید کاربردی در 2013 Office Word

به این ترتیب، می‌توانید در کنار انجام کارهای اصلی خود با نسخه‌های پیشین، گاهی نیز سری به نسخه ۲۰۱۳ زده و خود را با محیط آن آشنا سازید تا بتوانید به تدریج از امکانات خوب آن بهره‌مند شوید. 

۲ ـ متون را در حالت کپی ویرایش کنید

در Word ۲۰۱۳ نیازی به ویرایش متن از روی نسخه اصلی نیست. میانبر ویرایش متن در حالت Copy چندان دم دست نیست، ولی ابزاری است که زمان بسیاری را برای شما حفظ می‌کند. برای دسترسی به این میانبر بر‌ File> Open> Recent Documents کلیک کرده و روی ‌روی فایل مورد نظر خود کلیک راست نموده ‌گزینه Open a Copy را برگزینید.

پنج نکته جدید کاربردی در 2013 Office Word

در این صورت هر تغییری که ‌روی فایل ایجاد کنید، در نسخه کپی آن اعمال می‌شود و اصل آن بی‌هیچ تغییری ‌خواهد ماند. 

۳ ـ استفاده از قابلیت‌های Read Mode

اگر یک لپ‌تاپ با صفحه لمسی دارید، Word ۲۰۱۳ قابلیت‌های بسیاری ‌برای شما فراهم می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها در نوار روبان ابزار است. وارد بخش View شوید و گزینه Read Mode را انتخاب کنید. این گزینه تجربه متفاوتی با خواندن متن ‌به شما ارائه می‌کند.

پنج نکته جدید کاربردی در 2013 Office Word

این گزینه فایل مستند شما را به گونه‌ای تغییر اندازه می‌دهد که در یک نمای تمام صفحه قرار گرفته و خواندن آن آسان‌تر شود. در گزینه view با ابزارهای دیگری در این بخش روبه‌رو می‌شوید که تغییراتی در این حالت ایجاد می‌کند؛ برای نمونه، رنگ متن و پس زمینه را می‌توانید در این حالت تعیین کنید.

۴ ـ جابجا کردن متون با F۲

دیگر برای بریدن یا Cut و چسباندن متون در نقطه دیگر، نیازی به استفاده از گزینه‌های Ctrl + X و Ctrl + V نیستید. بخشی را که می‌خواهید آن را جابجا کنید، انتخاب و سپس کلید F۲ را فشار دهید. متوجه می‌شوید که Status Bar در پایین صفحه تغییر می‌کند و عبارت Move to where ‌روی آن نمایش داده می‌شود.

پنج نکته جدید کاربردی در 2013 Office Word

نمایشگر ماوس را ‌روی نقطه مورد نظر خود منتقل ‌و کلیک کنید و کلید Enter را فشار دهید. متن مورد نظر به آن نقطه منتقل می‌شود. البته این نکته در نسخه‌های دیگر Word نیز کاربرد دارد. 

۵ ـ به شکل آنلاین به همه فایل هادی خود دسترسی داشته باشید


این روز‌ها دیگر نیازی به ذخیره یک فایل Word ‌روی یک فلش USB ندارید، بلکه می‌توانید با ‌یک حساب کاربری مایکروسافت، به همه فایل هادی خود در هر جایی که باشید، دسترسی پیدا کنید، البته با استفاده از برنامه‌های تحت وب Office در Office. com.

پنج نکته جدید کاربردی در 2013 Office Word

همچنین می‌توانید از برنامه‌های موبایل Office نیز در همین راستا ‌و نیز برای ‌ویرایش هادی ضروری و فوری از این App‌ها استفاده کنید.


برچسب‌ها: آفیس فناوری نرم افزار
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:18 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:17 ] [ نصر ]
[ چهار شنبه 7 آبان 1393 ] [ 10:16 ] [ نصر ]

برچسب‌ها: مذهبی
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:9 ] [ نصر ]

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که به دعوت رسمی نیروی دریایی چین، به این کشور سفر کرده، با حضور در پایگاه دریایی شانگهای با فرماندهان این پایگاه دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت نیروهای حاضر در این پایگاه قرار گرفت.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که به دعوت رسمی نیروی دریایی چین، به این کشور سفر کرده، با حضور در پایگاه دریایی شانگهای با فرماندهان این پایگاه دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت نیروهای حاضر در این پایگاه قرار گرفته و همچنین از یکان ویژه نمونه و پایگاه هوادریای شانگهای بازدید کرد.

سرهنگ «وانگ یانگ» فرمانده پایگاه دریایی شانگهای ضمن خوشامدگویی به دریادار سیاری و هیأت همراه، این سفر را در تاریخ همکاری‌های نظامی - دریایی دو کشور بی‌نظیر توصیف کرد.

وی با بیان این که این سفر، اولین سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین محسوب می‌شود، آن را نقطه عطفی در روابط دوجانبه دریایی دانست.

وانگ یانگ اظهار کرد: بسیار خرسندم که میزبان یک فرمانده عالی رتبه در شانگهای هستم و فرمانده نیروی دریایی چین نیز به این سفر توجه ویژه‌ای دارد.

امیر دریادار سیاری نیز در سخنانی به سوابق تاریخی روابط دو کشور در زمینه دریایی پرداخت و تصریح کرد که برای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز ارتقای همکاری‌های دوستانه بین دو نیرو اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که این سفر شرایط مناسب جهت بسترسازی و همکاری‌های دوجانبه میان نیروی دریایی دو کشور را فراهم آورد.

شایان ذکر است در طول مدت حضور فرمانده نیروی دریایی کشورمان در چین، وی ضمن بازدید از مراکز آموزشی نیروی دریایی این کشور، دیدارهای مختلفی نیز با فرماندهان عالی رتبه این کشور خواهد داشت.

اواخر شهریور ماه سال جاری یک ناوگروه چینی برای نخستین بار با دو ناوشکن و 650 نیرو وارد بندرعباس شد که از سوی سفیر چین در ایران و رئیس ستاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مورد استقبال قرار گرفت.

 

 

برچسب‌ها: ارتشنظامیچینایران
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:7 ] [ نصر ]

Sinusitis

 

به التهاب سینوس ها و افزایش یا احتباس ترشّحات در آنها، سینوزیت اطلاق می شود.

 سینوزیت به دوگونه است. یکی سینوزیت حاد که به دنبال بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی عارض می شود و بسیار پر سر و صداست و با تب و درد شدید و ... همراه است و دیگری سینوزیت مزمن که متاسفانه به نظر می رسد درصد زیادی از مردم کشور ما – بسیار فراتر از آمارهای رسمی – از آن رنج می برند.

در ادامه مطلب با سینوزیت و راه های درمان ان اشنا شوید...

source:://shiateb.com


برچسب‌ها: پزشکیاجتماعیسلامتی تندرستی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:5 ] [ نصر ]

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، یکی از مهمترین نرم‌افزارهایی که در فصل سرما به آن نیاز دارید ، اپلیکیشن پیش بینی وضعیت آب و هوا در تلفن های همراه و رایانه‌های لوحی است.

ACCUWEATHER PLATINUM قدرتمندترین نرم‌افزار پیش بینی وضعیت آب هوا برای سیستم عامل اندروید است.این نرم‌افزار می‌تواند آب و هوای همزمان ده نقطه را روی نقشه به کاربر نمایش دهد.
 
 
 
جعبه دانلود AccuWeather Platinum 3.3.2.7
مخصوص اندروید
 

برچسب‌ها: نرم افزار اندرویدآب و هوا
[ چهار شنبه 30 مهر 1393 ] [ 9:4 ] [ نصر ]
صفحه قبل 1 ... 43 44 45 46 47 ... 53 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب