وبلاگ رقص دانش

وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به وضعیت کشورمان در مقطع کنونی اظهار داشت: اقتدار دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و استمرار آمادگی‌های دفاعی و توسعه قدرت و توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقطع کنونی مطرح است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: متاسفانه یکی ازبرداشت‌هایی که بعد از مذاکرات و در مقطع کنونی می‌شود و بیان هم شده که با مذاکره و توافق سایه شوم جنگ را از سر مردم برداشتیم و از طریق مذاکره و گفت‌وگو با دشمن، امنیت جمهوری اسلامی تامین شده است.

وی ادامه داد: همه مستحضر هستید که امروز با گذشت 26 سال از جنگ 8 ساله و با گذشت بیش از ربع قرن از این مسئله، با وجود اینکه دشمنان همواره تمایل داشتند که اگر بتوانند نظام را مورد تعرض قرار دهند و از طریق جنگ مانع پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی شوند اما این اقدام را نتوانستند انجام دهند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: به اقرار دوست و دشمن، آنچه که مانع عملیاتی شدن تهدیدات دشمن و یا تحمیل جنگ دیگری بر کشور ما بوده است، عوامل دیگری هستند که دشمنان نیز اخیرا به آن اقرار کرده‌اند.

وی با اشاره به برخی از این عوامل تصریح کرد: روحیه دشمن ستیزی، غیرت مردم، روحیه انقلابی مردم که در طول تاریخ به دنیا نشان داده شده است، در کنار آمادگی دفاعی نیروهای مسلح و فناوری‌های تسلیحاتی به‌ویژه در عرصه‌های موشکی، شناوری، زمینی، هوایی و دریایی از عوامل اصلی بازدارندگی تهدیدات بوده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خودکفایی صنعتی دفاعی از برکات 8 سال جنگ تحمیلی و عامل بازدارنده مهمی در مقابله باتهدیدات به شمار می‌رود، اضافه کرد: برخورداری نظام از رهبری حکیم، شجاع و انقلابی و از همه مهمتر اعتماد مردم به نظام، رهبری و سیاست‌های نظام، در کنار حمایت از شعارهای انقلاب اسلامی و سیاست‌های نظام عوامل اصلی بازدارندگی در جنگ نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: دشمنان بارها اعلام کردند موضوع توافق هسته‌ای حتی می‌تواند زمینه را برای جنگ‌های احتمالی بیشتر کند و تسهیل کننده در تصمیم‌گیری‌های نظامی یا افزایش دقت‌های لازمی که در مسائل نظامی مورد نظرشان است باشد. لذا نباید این برداشت‌ها راناشی از عوامل دیگری غیر از مولفه‌های اصلی نظام اسلامی بدانیم.

وی در همین زمینه افزود: طبیعی است که قطعنامه و توافق برخی از قطعنامه‌های شورای امنیت را لغو و یا بی‌اعتبار کند، اما می‌دانیم هیچ وقت صدور قطعنامه‌ها علیه ایران جرات شروع حمله به خاک ایران را به دشمنان نداده است لذا عوامل ذکر شده از جمله عوامل مهم بازدارندگی در تهدیدات، نظامی بودند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اظهارات اخیر برخی از مسئولان آمریکایی گفت: برخی از مسئولان آمریکایی اعلام کرده‌اند "چشم‌انداز هر نوع جنگی با ایران تیره و تار است" این سخنان، این مفهوم را به ما می‌رساند که نه تنها علیه ایران بلکه دشمنان جنگ‌های مستقیم را با ملت‌هایی که مقاوم هستند، هدف دارند ولی ملت‌هایی که در راستای آزادی و استقلال خود می‌جنگند و مبارزه می‌کنند، جنگ تاثیری بر آنها نخواهد داشت.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه مسئولان آمریکایی در کنار این مسائل به شدت از مواضع انقلابی و ادامه استقامت و پایداری اسلامی نگران هستند، گفت: همانطور که رهبری اعلام کردند، باید روی اصول و شعارهای انقلاب ایستادگی کنیم زیرا محور اصلی قدرت جمهوری اسلامی که مقابله با ظلم، ستم، استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومان است، همین موارد بوده و ما باید بر این موارد به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه که در مقطع کنونی به عنوان مسائلی که بعد از توافق موجب نگرانی است، نگرانی از تهدیدات نظامی و غیره نیست، افزود: با توجه به اقتدار نظام و اینکه کسی در شرایط فعلی نسبت به تقویت توان دفاعی و استمرار نظامی تردید به خود راه نمی‌دهد اما نگرانی بعد از توافق، این مسئله است که البته از سوی رهبری هم اعلام شده و آن این بود که کسانی فکر کنند دشمنی آمریکا با ما تمام شده و یا کاهش یافته است و براساس این تحلیل‌ها، راه‌های دیگری را برویم و یا اقدامات دیگری انجام دهیم و یا راه نگاه ساده‌اندیشانه به دشمن در مسیر کشور باز شود که این مسئله بسیار نگران کننده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه مسلم است که دشمنی دشمنان با ما تغییری نکرده بلکه ابزارها و روش‌های آنها تغییر کرده است، گفت: تهدیدات آنها به سمت تهدیدات نرم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رفته و آنها به این مسائل روی آورده‌اند و ما همانطور که باید مراقب این مسائل باشیم که رهبری به آن تاکید کرده‌اند پاسخ این تهدید پس از توافق را با اتخاذ مواضع انقلابی با صراحت بیشتر از سوی مسئولان نظام دهیم.

سرلشکر جعفری افزود: رهبر انقلاب پس از پایان مذاکرات در نماز عید سعید فطر ترفند و برنامه جدید دشمنان را افشا و خنثی کردند. این نوع تذکرات رهبری به مسئولان در مسائل مختلف ادامه داشته و هم اکنون نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: روشن است تهدیداتی که امروز داریم بعد از توافق که اگر تصویب شد و یا به نتیجه رسید که مشخص نیست، این است که نگاه امنیتی و سوءاستفاده‌هایی که می‌خواهند از این توافق کنند و نفوذی است که با برنامه‌های نرم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای تاثیرگذاری در مسائل منطقه و کشور انجام شود و که باید با آنها مقابله کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: برگزاری رزمایش نیروهای مسلح فرمانده سپاه نظامی
[ سه شنبه 10 شهريور 1394 ] [ 14:11 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب